اداره خودمدیریتی خواستار آزادی سلیمان احمد شد

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد که ربوده شدن سلیمان احمد روزنامه‌نگار غیرقانونی است و از حزب دمکرات کوردستان خواست فورا او را آزاد کند.

دفتر اطلاع‌رسانی خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه در رابطه با ربوده شدن روزنامه‌نگار سلیمان احمد است که در ۲۵ اکتبر زمانی که می‌خواست از دروازه پیش‌خابور (سِمالکا) عبور کند، توسط نیروهای حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) ربوده شد و اکنون ۹۷ روز است از وی هیچ خبری بدست نیامده است، بیانیه‌ای را در وب سایت خود منتشر نمود.

این بیانیه به شرح زیر است:

«نزدیک به ۱۰۰ روز از ربوده شدن روزنامه‌نگار سلیمان احمد می‌گذرد. وی توسط نیروهای پ‌دک در مرز دستگیر شد و از روز دستگیری تا کنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست و هیچ کس از خانواده وی از محل نگهداری وی اطلاعی ندارد. سلیمان احمد روزنامه‌نگار اهل شهر عفرین است، عفرین توسط دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران آن اشغال شده و سلیمان به همراه خانواده خود مجبور به مهاجرت شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دستگیری سلیمان احمد را محکوم می‌کنیم زیرا این اقدام علیه یکی از شهروندان ما بدون هیچ دلیلی برای دستگیریش انجام شده است و تایید می‌کنیم که این روش‌ها منطبق با موازین اخلاقی و قانونی نیست. همچنین این اقدام غیرضروری است و ما آن را کاملاً رد می‌کنیم.»

در این بیانیه از نیروهای امنیتی (آسایش) پ‌دک برای تعیین محل نگهداری و آزادی فوری سلیمان احمد درخواست شده و گفته شده است: «از رسانه‌ها و نهادهای قانونی می‌خواهیم که نقش خود را ایفا کنند و برای مشخص شدن سرنوشت روزنامه‌نگار سلیمان احمد تلاش کنند.»