به دلیل حملات اشغالگرانه، حتی نانوایی‌ها نمی‌توانند به درستی کار کنند

در شمال و شرق سوریه که برق آن به دلیل حملات دولت اشغالگر ترکیه قطع شده است، چون آسیابها به درستی کار نمی‌کنند و مشکل سوخت وجود دارد،نانوایی‌ها نیز نمی‌توانند به طور مطلوب کار کنند.

در شمال و شرق سوریه که به دلیل حملات دولت ترکیه مشکلات برق و آب رخ داده است، ساکنان منطقه برای تامین نان با مشکل مواجه هستند.

یکی از خدماتی که اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مردم ارائه می‌دهد، نانوایی است. نانوایی قامشلو بزرگترین نانوایی شهر است. روزانه ۲۷ تن آرد مصرف می‌کند و حدود ۳۱ هزار بسته نان تهیه می‌کند. یعنی حدود ۲۷۹ هزار نان تولید می‌کند. بر اثر حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه، این منطقه بدون برق مانده و همچنین به دلیل حمله به جایگاه‌های سوخت، مشکل سوخت به وجود آمده است. این بر کار نانوایی‌های منطقه تأثیر می‌گذارد. بنابراین تهیه نان برای ساکنان منطقه بسیار مشکل است.

ما می‌دانیم که حملات ادامه خواهند داشت

مدیر نانوایی قامشلو عبدالملک شلو و مدیر شیفت نانوایی محمد امین خلف با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند. عبدالملک شلو با بیان اینکه نانوایی قامشلو با ۱۳۸ نفر در دو شیفت به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کند، گفت: «حملات اشغالگرانه تنها در این ماه نبوده و اتفاق جدیدی نیست. ساکنان منطقه همیشه زیر حملات اشغالگرانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. برای نانوایی‌ها ما تدابیری داریم، چون می‌دانیم که حملات دولت ترکیه ادامه خواهد داشت، ۱۳۸ نفر در نانوایی کار می‌کنند، آنها سختی تلاش می‌کنند، این حمله شرایط کار را سخت می‌کند. این افراد خرج خانواده خود را می‌دهند، آنها دارای فرزند هستند. حمله مستقیما علیه کار، نان و زندگی و معیشت مردم است. ما به عنوان مردم به موضع خود در برابر حملات دولت ترکیه ادامه خواهیم داد. ممکن است روزهای سختی در انتظار ما باشد. هر یک از مردم ما، هر یک از میهن‌دوستان ما مبارزه خواهند کرد و از معیشت و کار و نان خود صیانت خواهند کرد.»

ما باید نان تولید کنیم

محمد امین خلف همچنین با بیان اینکه زیرساخت‌های منطقه مورد حمله قرار گرفته است و اکنون برق از طریق ژنراتورها تامین می‌شود، گفت: «از آنجایی که ژنراتورها همیشه کار می‌کنند آسیب می‌بینند. زمانی که آسیب می‌بینند روزها منتظر تعمیر آنها هستیم. ما نباید کار نانوایی‌ها را متوقف کنیم و باید برای مردم نان بپزیم. اگر برق نباشد، آسیاب کار نمی‌کند، به این ترتیب نیاز ما به آرد برآورده نمی‌شود. بنابراین مجبوریم دست از کار بکشیم. آنها با حملات می‌خواهند کار و نان مردم را از بین ببرند و جلوی کار نهادها را بگیرند، اما با وجود همه چیز ما به زندگی خود ادامه می‌دهیم.»