فراخوانی از ۱۰۹ سازمان در سوریه به نهادهای بین‌المللی

۱۰۹ سازمان در سوریه با اشاره به اینکه حملات دولت اشغالگر ترکیه به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه باعث ایجاد یک بحران انسانی در منطقه شده است، از نیروهای بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری انجام دهند.

۱۰۹ سازمان در سوریه در خصوص حملات نسل‌کشی دولت اشغالگر ترکیه که زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه را هدف قرار می‌دهد بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه‌ای در منطقه سیاحی قامشلو با حضور نمایندگان سازمان‌های این منطقه صادر شد. این بیانیه توسط مزگین حسین، عضو اجرایی دفتر اتحادیه سازمان‌های غیردولتی شمال و شرق سوریه قرائت شد.

مزگین حسین با بیان اینکه این بیانیه به سازمان‌های بین‌المللی، شوراها و دولت‌های کشورهای فعال در منطقه ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: «جامعه جهانی، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای کاهش آلام مردم آسیب‌دیده و برقراری مجدد خدمات اولیه و ثبات در منطقه باید به این فراخوان بپیوندند.»

"نیاز به کمک فوری"

مزگین حسین با بیان اینکه بحران انسانی در شمال و شرق سوریه به بدترین حد خود رسیده است و از این رو جامعه جهانی باید کمک فوری داشته باشد، بر ادامه درگیری‌ها در منطقه که سال‌هاست ادامه دارد، ادامه رنج مردم منطقه و حتی افزایش یافتن آن و وقوع مداوم مهاجرت تاکید کرد. مزگین حسین خاطرنشان کرد: «در نتیجه هدف قرار دادن مستقیم زیرساخت‌ها در حمله اخیر ترکیه، خدمات اولیه مانند گاز، آب، برق و نفت کاهش چشمگیری داشته است.»

"راه‌حل دائمی باید ارائه شود"

مزگین حسین با اشاره به اینکه بحران سوریه با تلاش مشترک جامعه جهانی قابل حل است، گفت: «زیرا بحران فراتر از سازمان‌ها و کشورها است. دولت، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی باید دور هم جمع شوند و کمک‌های فوری و راه‌حل‌های دائمی ارائه کنند.»

حسین از جامعه بین‌المللی، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا فوراً به این فراخوان بپیوندند تا از رنج مردم آسیب‌دیده بکاهند، خدمات اولیه را بازسازی کنند و ثبات پایدار را تضمین کنند.