‌"هدف ما آزادی جسمانی رهبر آپو است‌"

افرادی که در ابتکار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان شرکت کردند، با بیان اینکه امضاهای جمع‌آوری شده به سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌شود گفتند: «هدف اصلی ما آزادی جسمانی رهبر آپو است.»

کمپین جمع‌آوری امضا

ابتکار خلق برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از شمال و شرق سوریه کارزار جمع‌آوری امضا را در ۹ فوریه آغاز کرد و این کمپین در ۴ آوریل همزمان با سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به پایان رسید. همچنین در ۸ آوریل نتایج این کارزار با انتشار بیانیه‌ای اعلام شد.

در همین زمینه فرزنده منزور، سخنگوی کارزار سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نوها عمر عضو این کارزار، در مورد ابتکار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات گفت‌و‌گو کردند.

فرزنده منزور سخنگوی کارزار سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره مرحله جمع‌آوری امضا گفت: «نتایج ابتکار جمع‌آوری امضا به نهادهای شورای اتحادیه اروپا، شورای اروپا، دادگاه حقوق بشر اروپا و سی‌پی‌تی ارسال می‌شود. همچنین این نتایج را نه تنها برای این مؤسسات، بلکه برای همه نهادهای مرتبط ارسال می‌کنیم.»

کارزار با موفقیت برگزار شد

فرزنده از اتمام موفقیت‌آمیز و برگزاری بسیار گسترده کارزار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خبر داد و ادامه داد: «کارزار در ۹ فوریه آغاز شده و ۴ آوریل همزمان با سالروز تولد رهبر آپو پایان یافت که این خود معنادار است. ۹ فوریه روزیست که معنای مقابله با توطئه‌گران را تداعی می‌کند. مردم کورد با تمام اراده خود به این امر واقف هستند. من به همه مردم شمال و شرق سوریه که در این ابتکار جمع‌آوری امضا شرکت کردند می‌گویم که ما پیروز خواهیم شد.»

۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۰ امضا جمع‌آوری شده است

فرزنده به گسترش و افزایش مشارکت در این کارزار اشاره کرد و گفت: «در نتیجه ابتکار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان در مجموع ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۰ امضا از شهرها و کشورهای مختلف دریافت شد. در پایان این مرحله موفقیت بزرگی حاصل شد. ما از شورای اروپا و سایر نهادها می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کنند. رهبر عبدالله اوجالان ۲۶ سال است که زندانی شده است. نمونه‌ دیگری از این بی‌قانونی در هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد و قانون آن را قبول ندارد.»

امضاهای زیادی جمع‌آوری شده است

عضو کارزار سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نوها عمر نیز با بیان اینکه این ابتکار با هدف اولیه جمع‌آوری ۳ میلیون امضا آغاز شده بود گفت: «در این مرحله بیش از تعداد پیش‌بینی شده امضا دریافت کردیم. در این گام همه گروه‌های شمال و شرق سوریه شرکت کردند و همچنین شاهد مشارکت بزرگی از شهرهای دیگر مانند حلب، حمص و دمشق بودیم. همزمان مهاجران در لبنان نیز به این گام پیوستند.»

نوها از ارسال این امضاها به پارلمان اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: «در حال آماده‌سازی کمیته‌ای برای ارسال این امضاها به پارلمان اتحادیه اروپا هستیم. هدف اصلی ما از این کارزار، آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان است. ما سخت‌ مبارزه می‌کنیم تا سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر به وظایف خود عمل کنند.»