خیمه تسلیت برای فرمانده ی‌پ‌ژ، زوزان حسکه

برای یادبود فرمانده یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) زوزان حسکه ‌(منور فاطمه) خیمه تسلیت برپا شد.

یادبود شهدا

فرمانده یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) و یکی از پیشاهنگان انقلاب زنان، زوزان حسکه ‌(منور فاطمه) پس از مبارزه‌ای طولانی مدت که ۳۴ سال ادامه یافت، در ۲ م آوریل امسال شهید شد.

اعضای نهادهای مدنی،‌ نیروهای مدنی،‌ سازمان‌های زنان، نمایندگان خودمدیریتی دمکراتیک و صدها نفر از اهالی شهر و روستاهای اطراف حسکه در خیمه تسلیت شهید زوزان حسکه که در محله تلای حسکه واقع شده‌ است،‌ حضور یافتند.

در این خیمه مراسم یادبود برگزار شد. عضو مجلس‌ خانوادها‌ی شهدا، نجاه حواس سخنرانی کرد و اعلام نمود که زنان،‌ زیبایی زندگی هستند،‌ شهید زوزان این مهم را در مبارزه خود در برابر ترور مشخصا نشان داد.

از فرماندهان شورای نظامی حسکه، درسیم حسکه نیز به خانواده شهید زوزان تسلیت گفت و بیان داشت که شهید زوزان در هر ۴ بخش از کوردستان با باور و قهرمانی مبارزه کرد و جان خود را برای خلقش فدا کرد.

در این مراسم جانشین ریاست‌مشترک مجلس کانتون جزیره، فاروق توزو گفت که زبان از بیان و وصف مقاومت و مبارزه شهید زوزان قاصر است که در راه دفاع از میهنش جان خود را فدا کرد. توزو گفت‌: ‌«شهید زوزان به خلق خود وفادار بود،‌ همیشه در خط مقدم جبهه مبارزه می‌کرد. ما دنباله‌رو راه او و تمامی شهدا خواهیم بود.‌»

پس از سخنرانی‌ها مشخصات شهید زوزان حسکه قرائت و به خانواده او تحویل داده شد. این مراسم با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.