کنگره استار زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت

شورای کنگره استار پیامی به مناسبت ۴ آوریل سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر کرده و گفت: «آزادی رهبری، آزادی زنان و جامعه است.»

۴ آوریل

شورای کنگره استار پیام تبریکی به مناسبت ۴ آوریل سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان منتشر کرد.

این شورا اعلام داشت فلسفه عبدالله اوجالان خلق‌ها را به هم نزدیک کرده است، به همین دلیل دولت‌های توطئه‌گر ۲۵ سال پیش او را با دسیسه دولت اشغالگر ترکیه اسیر کرده و انزوای شدیدی را بر او تحمیل کردند به گونه‌ای که سه سال است اجازه نداده‌اند با خانواده و وکلای خود ملاقات کند.

شورای کنگره استار خاطر نشان کرد که اگرچه پرونده‌هایی علیه دولت اشغالگر ترکیه در این زمینه تشکیل شده است، اما همه آنها رد شده‌اند.

همچنین در این بیانیه آمده است: «نحوه اسارت و برخورد دولت اشغالگر ترکیه با رهبر عبدالله اوجالان به غایت غیرانسانی و غیراخلاقی است. اما علی‌رغم همه این اقدامات، باز هم نتوانستند خلق را از رهبر عبدالله اوجالان دور کنند. برعکس، امروز او تبدیل به یک رهبر جهانی و روزنه امیدی برای حل مسائل در جهان شده است. برای او در ۹ اکتبر ۲۰۲۳، کارزاری در ۷۴ مرکز در سراسر جهان با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل برای مسئله کورد» انجام گرفت. ما نیز همانند همه فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حامیان آزادی به این حرکت پیوستیم چراکه رهبر عبدالله اوجالان حامی زنان است و برای رهایی آنها از بردگی و ظلم مبارزه کرده است. بنابراین ما از آرمان او صیانت می‌کنیم. ما همه زنان را به اتحاد و صیانت از آرمان رهبری دعوت می‌کنیم زیرا آزادی او آزادی زنان و جامعه است.»