کودکانی که در کمپ هول با ذهنیت داعشی بزرگ می‌شوند

۳۰ هزار کودک در کمپ هول زندگی می‌کنند. همه آنها با طرز فکر داعش توسط مادران و همسران داعشی تربیت می‌شوند. اگر مداخله و برنامه‌ریزی جدی صورت نگیرد، یعنی ۳۰ هزار داعشی در آینده ظاهر خواهند شد.

تاریکی بر چهره کودکان کمپ هول، به ویژه آنهایی که در بخش مهاجرت هستند، روز به روز بیشتر می‌شود. برای اینکه کودکان معصومیت خود را از دست ندهند، این وظیفه بر دوش همه بشریت است.

لازم است همه جهان بفهمند که اداره خودمدیریتی به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند.مرحله سوم عملیات بشردوستانه و امنیتی که توسط نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای امنیت داخلی با پیشاهنگی یگان‌های مدافع زنان آغاز شد، ادامه دارد.

اولین عملیات در بخش مهاجرت آغاز شد که شامل تمام زنان خارجی است که از کشورهای مختلف آمده و در آنجا ساکن شده‌اند. ۲۷ ژانویه ساعت ۷:۳0 از طریق یک مگافون اعلامیه « همه وسایل شخصی خود را بردارند و چادر خود را ترک کنند» پخش شد. درهای چادرها به آرامی باز شد. زنانی که صورتشان دیده نمی‌شد از همه خیمه‌ها بیرون آمدند. همه زنان حداقل ۴ یا ۵ فرزند داشتند. پسرها به دنبال مادران و دخترانی که با چادرهای سیاه پوشیده شده بودند و صورتشان مشخص نبود دنبال مادران خود رفتند. وقتی به محل تجمع رسیدند، زنان مبارز شروع به بررسی اثر انگشت و شناسنامه‌های آنها کردند. نیروهای عملیات یکی یکی وارد چادرها شدند و آن‌ها را بررسی و تفتیش کردند.

همراه با تکبیر علامت زبح را نشان می‌دادند

در حالی که برخی از کارکنان رسانه‌ای که برای پیگیری یگان‌های عملیات آمده بودند، مشغول تماشا بودند، سپس به سمت محل تجمع زنان حرکت کردیم. وقتی به محل تجمع رسیدیم، مبارزان گفتند که زیاد نزدیک نشویم، چون آن زنان کودکان را تشویق می‌کردند که به سمت ما سنگ پرتاب کنند. بین خودمان و آنها فاصله ایجاد کردیم و شروع کردیم به عکس گرفتن. به محض باز کردن دوربینهایمان، اولین سنگها به سمت ما پرتاب شدند. کمی بیشتر بین خودمان و آنها فاصله ایجاد کردیم و به عکس گرفتن ادامه دادیم. کودکان در هر فرصتی حمله می‌کردند و سنگ پرتاب می‌کردند و عده‌ای هم با دستشان علامت ذبح نشان می‌دادند. زنان داعشی کودکان را با تکبیر تشویق می‌کردند.

مشخص است که این کودکان همه اعضای داعش هستند. کسانی که این کودکان را با این ذهنیت تربیت می‌کنند و بزرگ می‌کنند، زنان داعشی هستند. بچه‌هایشان را با دست خودشان مسموم می‌کنند. برای این کار به آنها آموزش‌های ویژه داده می‌شود. به جای اسباب بازی، شمشیر و چاقو درست می‌کنند و مانند داعش که چگونه سر مردم را می‌برند، به عنوان اسباب‌بازی به بچه‌ها می‌دهند. مدت زیادی در آن منطقه ماندیم اما بازی بچه‌ها را ندیدیم. کودکان با چشمانی خصمانه به همه جز خودشان نگاه می‌کنند.

کودکان در سنین کوچک با افراد زیادی ازدواج می‌کنند

در کمپ هول، همه کودکان به عنوان اشبال الخلافه (فرزندان خلافت) به دنیا می‌آیند. از روزی که بچه‌ها به دنیا می‌آیند، توسط مادران و زنان داعشی آموزش می‌بینند. پسران به عنوان اعضای داعش بزرگ می‌شوند و وقتی ۱۳ ساله می‌شوند با افراد زیادی ازدواج می‌کنند چون می‌خواهند این کمپ را به مرکز تکثیر داعش تبدیل کنند.

زنان، همسران کم سن و سال خود را پنهان می‌کنند

اداره خودمدیریتی قبلاً یک مرکز توانبخشی برای کودکان ۱۳ ساله افتتاح کرده است. کودکانی که از این طریق مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند به این مرکز فرستاده شدند. در جریان این عملیات، پسران ۱۴ و ۱۵ ساله در تونل‌های داخل کمپ یا در برخی از سنگرهایی که مخفیانه در داخل چادرها حفر شده بود، پیدا شدند. زنان پسران این سن را مخفی کرده و از آنها سوء استفاده جنسی می‌کنند. چادر مشکی برای دخترانی که هنوز ۵ سال سن ندارند نیز استفاده می‌شود. دختر ۳ ساله ای را در میدان دیدیم که روسری مشکی بر سر داشت.

تاریکی که بی‌گناهی کودکان را می‌کشد

تاریکی که بر صورت بچه‌هایی که در قسمت مهاجرت رشد می‌کنند، معصومیت را از آنها گرفته است. هر اتفاقی هم بیفتد اینها بچه هستند و عامل تیرگی چهره این بچه‌ها مادران و زنان داعشی هستند. آن چهره‌ها و قلب‌ها هنوز بچه هستند. برای اینکه کودکان معصومیت خود را از دست ندهند، این وظیفه بر دوش همه بشریت است.

زندگی افراد غیر داعشی در خطر است

روز ششم عملیات در بخش پنجم کمپ ادامه یافت. اکثر خانواده‌های سوری در آنجا زندگی می‌کنند. ۸۰ درصد افراد این بخش ذهنیت داعشی دارند. بچه‌های این بخش نسبت به بچه‌های بخش مهاجرات عادی‌تر بودند. به راحتی وارد آنها شدیم. ما حتی با برخی از آنها گفت و گو داشتیم. بچه‌ها دور ما جمع شده بودند و می‌خواستند از آنها عکس بگیریم. در تصویری دیدیم که کودکی علامت پیروزی را نشان داده و تکبیر می‌گفت. نکته دیگری که در مورد بچه‌های بخش ۵ محل زندگی سوری‌ها متوجه شدیم این بود که بچه‌های کوچکتر رفتار راحت‌تری داشتند. مشخص بود که برخی از خانواده‌ها از ترس هسته‌های داعش در کمپ نمی‌خواستند به ما نزدیک شوند. وقتی خواستیم با برخی از ساکنان این بخش صحبت کنیم، گفتند که می‌ترسند و اگر صحبت کنند کشته می‌شوند. تهدیدی که ذهنیت داعش برای این کودکان در آینده ایجاد خواهد کرد با تهدیدی که برای کودکان بخش مهاجرت ایجاد می‌کند، تفاوتی ندارد.

۳۰ هزار عضو داعش ممکن است آموزش ببینند

اگر در آینده‌ای نزدیک راه حلی برای رهایی کودکان کمپ هول از این ذهنیت اندیشیده نشود، نسلی از داعش ظهور خواهد کرد که نه تنها تهدیدی برای شمال و شرق سوریه یا خاورمیانه، بلکه برای کل جهان خواهد بود. ۳۰ هزار کودک در کمپ هول زندگی می‌کنند. این یعنی ۳۰ هزار داعشی برای آینده. لازم است تمام دنیا بفهمند که اداره خودمدیریتی به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. خانواده‌های داعشی که شهروند ۴۵ کشور هستند هنوز در کمپ هول زندگی می‌کنند و این وضعیت خطر بزرگی برای تمام بشریت است. نیاز به اقدامات و برنامه‌های جدی برای زنان و کودکان وجود دارد.