مبارز ی‌پ‌گ مجروح شده در دیرالزور به شهادت رسید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ی‌پ‌گ اعلام کرد که مبارز آنها به نام مازن الشیخ که بر اثر سانحه‌ای که در حین انجام وظیفه در دیرالزور در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ رخ داد مجروح شده بود، روز ۲۹ ژانویه در بیمارستانی که تحت مداوا قرار گرفته بود به شهادت رسید.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: «رفیق مازن در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه‌ای که رخ داد به شدت مجروح شد. رفیق ما که در بیمارستان تحت مداوا بود علیرغم تمام مداخلات پزشکان نتوانست نجات پیدا کند و به شهادت رسید.»

در ادامه بیانیه آمده است: «رفیق مازن در حماه در خانواده‌ای میهن‌دوست از مردم عرب ما به دنیا آمد. رفیق مازن که ایده ملتی دموکراتیک را پذیرفت که همه ملت‌ها را در آغوش می‌گیرد و زندگی مشترک را می‌سازد، بار انقلاب را بر دوش تک‌تک شهروندان ساکن در این سرزمین‌ها گذاشت. رفیق مازن که تا آخرین نفس برای زندگی آزاد و خواهری-برادری خلق‌ها جنگید، به خاطر صداقت و ارادتش به ارزشهای آزادی یاد خواهد شد و یادش در مبارزات ما زنده خواهد ماند.

این ضایعه را به همه خانواده‌های میهن‌دوست به ویژه خانواده گرانقدر رفیق مازن تسلیت می‌گوییم و بار دیگر بر عهد خود برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و به پیروزی رساندن مبارزات آنان تاکید می‌کنیم.

 

مشخصات مبارز شهید به شرح زیر است:

نام سازمانی: مازن شیخ

نام و نام خانوادگی: مازن الشیخ

نام مادر: رعنا

نام پدر: محمد

محل و تاریخ شهادت: شهر حسکه / ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴