مراسم بزرگداشت شهدا در کوبانی

صدها نفر از مردم کانتون فرات پیکر شهید نودم وان را طی مراسمی دسته‌جمعی در آرامستان شهید دجله تشییع کردند. در این مراسم از شهید رزگار چاورش نیز یاد شد.

صدها تن از ساکنان کانتون فرات، نهادها و سازمان‌های مرتبط با آن برای تشییع پیکر شهید یگان‌های مدافع زنان نودم وان (سکینه کایا) که بر اثر بیماری به شهادت رسیده بود به آرامستان شهید دجله در جنوب شهر کوبانی رفتند و طی مراسمی دسته‌جمعی او را به خاک سپردند. همچنین یاد گریلا رزگار چاورش (رونیجان حمو) که در عملیات انقلابی ۱۲ ژانویه در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید، را گرامی داشتند.

مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد. سارا خلیل، رئیس شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) کانتون فرات سخنرانی کرد و گفت: «وقتی رفیق نودم حقیقت رهبر آپو را شناخت و خط آزادی زنان را شناخت، شروع به مبارزه کرد. او در کوه‌های آزاد هم مبارزه کرده و مقاومت نمود. حتی در جنگ کوبانی، خود را در آن جنگ دید و مبارزات بزرگی انجام داد. او بدون معطلی به کوبانی رفت و شروع به مقاومت در برابر عقب ماندگی کرد. حتی وقتی مجروح شد حاضر نشد که تسلیم شود و گفت، کوبانی قلب کوردستان است. اگر کوبانی سقوط کند، همه جا از دست می‌رود. بر همین اساس به مبارزه خود تا شهادت ادامه داد».

احمد بوزی یکی از اعضای جنبش جامعه دموکراتیک نیز سخنرانی کرده و گفت که دولت ترکیه در مقابل چشمان جهانیان مرتکب جنایات و وحشیگری علیه مناطق ما می‌شود، اما همه در این مورد سکوت کرده‌اند و گفت: «ما باید ازشهدای خود صیانت کنیم. ما اگر از شهدای خود صیانت کنیم زندگی آزاد را تضمین خواهیم کرد. دولت ترکیه با تمام قدرت حمله می‌کند، زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد و همه دنیا برای منافع خود سکوت می‌کنند. قدرت ما، قدرت مردم ماست، ما هم اکنون باید از سرزمین خود صیانت کنیم».

سپس مشخصات شهید قرائت شد و پیکر شهید با شعار و هلهله تشییع شد.