مراسم خاکسپاری پیکر مبارز ی‌پ‌ژ نودم وان در کوبانی

پیکر مبارز یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) شهید سکینه کایا (نودَم وان) طی مراسمی دسته‌جمعی در شهر کوبانی به خاک سپرده شد.

مردم ساکن در کانتون فرات پیکر مبارز ی‌پ‌ژ نودم وان (سکینه کایا) که ۱۷ ژانویه در بیمارستانی که تحت مداوا بود به شهادت رسید را در آرامستان شهید دجله در جنوب شهر کوبانی به خاک سپردند.

در این مراسم یاد رزگار چاورَش (رونیجان حَمو) گریلای نیروهای مدافع خلق که ۱۲ ژانویه در عملیات انقلابی شهید هَلمَت دِرَلوک به شهادت رسید نیز گرامی داشته شد.

سارا خلیل، مدیر مجمع زنان حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در کانتون فرات طی سخنانی در این مراسم گفت: «نودم که از زمانی که به حقیقت رهبر آپو و خط‌مشی آزادی زنان‌اش پی برد، شروع به مبارزه کرد، مقاومتی عظیم در کوه‌های آزادی از خود نشان داد. او با رساندن خود به سطح مسئولیت‌پذیری در جریان روند مقاومت کوبانی فعالیت‌های قوی انجام داد. او بدون وقفه به مقاومت کوبانی روی آورد و مبارزه‌ای بزرگ با ذهنیت عقب‌مانده انجام داد. وقتی در درگیری مجروح شد، تسلیم نشد و گفت: 'کوبانی قلب کوردستان است. اگر کوبانی سقوط کند، همه جا سقوط می‌کند' و بر همین اساس، عزم خود را برای مبارزه تا آخرین نفس حفظ کرد.»

احمد بوزی از اعضای جنبش جامعه دموکراتیک با تاکید بر اینکه دولت اشغالگر ترکیه جنایت علیه بشریت را در مقابل چشمان همه جهان مرتکب شد، گفت:

«ما همیشه باید از شهدای خود صیانت بعمل آوریم. ما می‌توانیم بر اساس صیانت از شهدای‌مان زندگی آزاد را تضمین کنیم. اینجا دولت اشغالگر ترکیه با تمام توان به منطقه حمله می‌کند. زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد. همه جهان نیز در راستای منافعش در برابر این حملات چنان وانمود می‌کنند که انگار کور و لال هستند. قدرت ما قدرت مردم ماست. ما باید از سرزمین خود محافظت کنیم.»

پس از قرائت مشخصات شهید، پیکر شهید نودم وان در میان شعار و هلهله‌ها به خاک سپرده شد.