مراسم ترحیم برای شهید چیچک کوبانی: اسلحه او را زمین نمی‌گذاریم!

در مراسم تسلیت‌گویی که برای شهید چیچک کوبانی (سوسن برکات) از مبارزان نیروهای آزادی‌بخش عفرین برگزار شد، خانواده او این پیام را دادند: «اسلحه او را زمین نمی‌گذاریم.»

مراسم ترحیم برای شهید چیچک کوبانی (سوسن برکات) از مبارزان نیروهای آزادی‌بخش عفرین (HRE) که در مرحله دوم مقاومت عصر به شهادت رسید برگزار شد. مردم زیادی در مراسم ترحیم کوبانی شرکت کردند.

عایشه اَفَندی، رئیس مشترک شورای خانواده شهدای کانتون فرات در مراسم سخنرانی کرد و گفت: «چیچک در کوبانی با تبهکاران جنگید و در عفرین نیز به امید آزادسازی با تبهکاران جنگید و به شهادت رسید. ما قول می‌دهیم که تا آخر از شهدای خود صیانت بعمل آوریم.»

"او همیشه پاسخ‌دادن را یاد داد"

سلیمان سلیمان یکی از مدیران آکادمی شهید اَمگیهان جودی با بیان اینکه چیچک کوبانی قول داد اسلحه شهدا را بر زمین نگذارد، در بسیاری از کارزارها برای آزادسازی مناطق شرکت کرد و در مقاومت عصر به شهادت رسید.

احمد برکات برادر شهید چیچک نیز گفت: «چیچک در بسیاری از کارزارها بدون تردید شرکت کرد، همیشه به من می‌گفت وقتی در مقابل دشمن اسلحه برمی‌داریم تسلیم نمی‌شویم، پاسخ می‌دهیم. به عنوان برادرش معتقدم که ما با خون چیچک انتقام آنها را خواهیم گرفت و اسلحه آنها را روی زمین نخواهیم گذاشت.»

حسین برکات پدر شهید نیز گفت: «ما چهار بخش را یکی می‌کنیم. اگر امروز نباشد، فردا، اگر فردا نباشد، دو روز بعد، حتی اگر چهار روز بعد باشد، آن را عملی خواهیم ساخت. مگر مرگ فقط یک بار اتفاق نمی‌افتد؟ ما کوردها دست به دست هم داده و با قدرت خود دشمن را شکست خواهیم داد.»

محمود بشار که به نمایندگی از خانواده صحبت می‌کرد، این سخنان را ایراد کرد: «شخصیت شهید چیچک ثابت می‌کند که عفرین تنها نیست. همه باید بدانند که مردم کورد از آغاز جنبش آزادی کوردستان اراده و مقاومت داشته‌اند.»

پس از پایان سخنان، مشخصات شهید چیچک کوبانی قرائت و به خانواده‌اش تحویل داده شد.