مردم کورد علیه خیانت پ‌دک به خیابان‌ها آمدند

خشم مردم کورد از حزب دمکرات کردستان (پ‌دک) که با دولت اشغالگر و نسل‌کش ترکیه همکاری می‌کند و به گریلاها حمله می‌کند فروکش نمی‌کند.

نیروهای مسلح وابسته به پ‌دک در ۲۴ ژانویه حملات جدیدی را علیه گریلاهای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در منطقه آمدیه انجام دادند و در نتیجه آن دو تن از گریلاها مجروح شدند.

شورای خانواده‌های شهدای کانتون جزیره در رابطه با این خیانت بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که همکاری پ‌دک با دولت اشغالگر ترکیه تازگی ندارد.

در پایان این بیانیه خیانت پ‌دک به شدت محکوم و پیام گسترش مبارزه با انواع توطئه‌ها علیه دستاوردهای مردم داده شد.

حلب

شورای خانواده‌های شهدای حلب در سالن ۸ مارس در منطقه شیخ‌مقصود بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه توسط برادر شهید خَمگین وَلات و عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) خوانده شد.

در این بیانیه تاکید شده است که در آستانه جنگ جهانی سوم هستیم، دولت‌ها علیه مردم کورد متحد شده‌اند و از پ‌ی‌د برای نابودی کوردها استفاده می‌شود. همچنین اعلام شد که برای اتحاد چهار بخش کوردستان و موضع‌گیری در برابر نقشه‌های جنگ جهانی سوم برای نابودی کوردها نیاز به برگزاری کنگره ملی کوردستان است.

شداده

جوانان پ‌ی‌د در منطقه شداده در اعتراض به حملات دولت اشغالگر ترکیه به منطقه، خیانت پ‌دک به نیروهای گریلا و حمایت آن از اشغالگری اعتراض کردند.

این بیانیه توسط دلال مصطفی عضو پ‌ی‌د قرائت شد.

در این بیانیه آمده است که دولت اشغالگر ترکیه به حملات وحشیانه خود به منطقه ادامه داده و زیرساخت‌های معیشتی غیرنظامیان از جمله سوخت، برق، آب و گاز را هدف قرار داده است.

در پایان بیانیه، بی‌توجهی نیروهای بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات دولت ترکیه علیه منطقه محکوم شد و از عموم مردم برای خنثی کردن این توطئه‌ها دعوت به اتحاد شد.

تل‌حمس

صدها نفر در تل‌حمس به خیابان‌ها آمدند و حملات خیانت‌آمیز نیروهای پ‌دک علیه گریلاها را محکوم کردند.

جوانان عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) راهپیمایی را در شهرستان تل‌حمس ترتیب دادند. در این راهپیمایی که از مقابل ساختمان شورای تل‌حمس آغاز شد، اعضای نهادهای شهرستان نیز در آن شرکت کردند.

بیدور المحمد، یکی از اعضای شاخه منطقه‌ای این حزب، در تقاطع شهرداری بیانیه‌ای بیان کرد.

در این بیانیه با بیان اینکه مردم منطقه در برابر حملات و خیانت‌ها علیه گریلاها سکوت نخواهند کرد، آمده است: «ما از مردم و دستاوردهای انقلاب و از نیروهای نظامی خود محافظت خواهیم کرد.»

مادران صلح نیز بیانیه‌ای را سازماندهی کردند

مادران صلح در عفرین و کانتون شهبا حملات پ‌دک علیه گریلاها را محکوم کردند.

زاخوجان حسین بیانیه صادر شده در منطقه فافین را قرائت کرد.

در این بیانیه، حملات علیه گریلاها خیانت توصیف شده و به این نکته اشاره شده است که این حمله پس از وارد شدن خسارات سنگین به سربازان ترکیه توسط گریلاهای ه‌پ‌گ صورت گرفته است.

در این بیانیه همچنین همه به کنشگری علیه خیانت فراخوانده شدند.