مردم ما راه مقاومت را در برابر حملات اشغالگرانه انتخاب کرده‌اند

هدله حسن، رئیس مشترک جامعه دموکراتیک کانتون فرات، درباره حملات اشغالگرانه گفت: «مردم ما راه مقاومت در برابر حملات اشغالگرانه را انتخاب کرده‌اند. ما با اراده قوی مقاومت خواهیم کرد.»

دولت اشغالگر ترکیه از ۱۳ ژانویه با موج جدیدی از حملات مناطق شمال و شرق سوریه را هدف قرار داده است. در نتیجه تمام زیرساخت‌های منطقه هدف قرار گرفته است. ایستگاه‌های برق، نفت، گاز و آب را هدف قرار داده و هزاران روستا در مناطق شمال و شرق سوریه بدون برق و آب ماندند. شهر کوبانی مدتی است که برق ندارد. هدله حسن، رئیس مشترک جامعه دموکراتیک کانتون فرات در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به این منطقه صحبت کرد.

هدف از حملات، تخلیه منطقه است

حسن با یادآوری اینکه حملات ارتش اشغالگر ترکیه علیه منطقه همواره ادامه داشته است، گفت، در مرحله اخیر حملات وحشیانه خود را به بالاترین سطح رسانده‌اند. حسن ادامه داد: «دولت ترکیه سبک جدیدی به حملات خود اضافه کرده است، زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار می‌دهد و تلاش می‌کند مردم را وادار کند منطقه را تخلیه کنند. دولت اشغالگر ترکیه نیروگاه‌های برق کل شمال و شرق را هدف قرار داده است. آنها همچنین ایستگاه گاز و نفت را هدف قرار دادند که در نتیجه ایستگاه گاز به طور کامل تخریب شد. دولت ترکیه چیزهایی را هدف قرار می‌دهد که مردم با آن زندگی می‌کنند و می‌خواهد با این هدف گیری مردم را ناتوان کند.»

دولت ترکیه شکست خورد

حسن اعلام کرد که دولت ترکیه با این حملات مرتکب جنایت جنگی می‌شود و ادامه داد: «وقتی جنگ ادامه دارد، می‌توانید در مقابل آن نیرو مقاومت کنید و برای دفاع خود در برابر آن نیروهای مسلح بجنگید. اما دولت ترکیه شکست خورد. گریلاها در کوه‌های آزاد در شرایط سخت عملیات‌های قوی انجام دادند. دولت ترکیه در آنجا شکست خورد، اما شکست خود را نپذیرفت و شروع به حمله به شمال و شرق سوریه کرد. آن حمله همچنین علیه کل زیرساخت زندگی مردم بود. در نتیجه هزاران روستا و ده‌ها شهر بدون برق، گاز، آب و سوخت باقی ماندند.»

در برابر حملات، مردم باید از مناطق و خودمدیریتی خود صیانت کنند

حسن با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه در حال انجام یک جنگ غیراخلاقی است، گفت: «دولت اشغالگر ترکیه این حق را به خود داده است که این اقدامات را انجام دهد و تمام دنیا در برابر این اقدامات جنگی سکوت کرده‌اند. زمانی که بیمارستان‌ها در فلسطین هدف قرار گرفتند، دولت ترکیه به شدت واکنش نشان داد. اما بیمارستان مشتنور نیز در کانتون فرات هدف قرار گرفت که در نتیجه آن به طور کامل تخریب شد. این کار نیز توسط دولت ترکیه انجام شد. هدف دولت ترکیه از این حملات تضعیف وحدت مردم و ناکارآمد ساختن اداره خودمدیریتی است. اما ما جامعه‌ای هستیم که تحت تأثیر هیچ کدام از اقدامات دولت ترکیه قرار نگرفته‌ایم. ما اراده داریم. ما به عنوان کل مردم به خودمدیریتی خود وابسته هستیم. مردم ما راه مقاومت در برابر اشغالگری را انتخاب کرده‌اند. این جامعه خود را با ایده یک ملت دموکراتیک سازماندهی کرده است. به همین دلیل، از مناطق و اداره خودمدیریتی صیانت می‌کنند.»