مردم منبج در مراسم ترحیم شهید زلال زاگروس شرکت کردند

با شرکت تعداد زیادی از شهروندان کانتون منبج، مراسم ترحیم شهید زلال زاگروس که در شهر کرکوک واقع در باشور کوردستان توسط دولت اشغال‌گر ترکیه ترور شده بود، برگزار شد.

در مراسم عضو انجمن خانواده‌ی شهدای کانتون منبج، هودا عبدالله به سخنرانی پرداخت و گفت: «شهید افتخار ملی و امید به آینده است. برای آزادی و دفاع از سرزمین جان خود را فدا می‌کنند و نامشان در تاریخ ثبت می‌گردد.»

هودا عبدالله در ادامه گفت: «شهید زلال مدیری کم نظیر و نمونه دلاوری و فداکاری بود. جان خود را در راه دفاع از سرزمین بخشید و سرانجام پس از ۳۱ سال مبارزه به شهادت رسید.»

هودا عبدالله در ادامه‌ی سخنانش قول داد راه شهید زلال را تا رسیدن به موفقیت و ایجاد جامعه‌ای دمکراتیک بر اساس

پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ایجاد امنیت و آرامش ادامه دهد.

سپس ریاست مشترک قانون‌گذاری منبج، سیهام حمو سخنرانی کرد و گفت: «زلال اصل راه مسئولیت، وفاداری و فداکاری بود. بی وقفه تلاش‌های زیادی را پیش می‌برد. از همان ابتدا در بنیان‌گذاری انجمن مدنی شهر به ایفای نقش پرداخت. زلال به همگان نزدیک بود، نزد خلق محبوب بود چون صادق بود. به همین دلیل نیز مورد هدف قرار گرفت، ما خوب می‌دانیم دولت ترکیه کسانی را که در آزادسازی جامعه از بردگی به ایفای نقش می‌پردازد را مورد هدف قرار می‌دهد.»

در پایان سیهام قول داد که تمام کنده‌ی راه شهدا باشند. از دست‌آوردهای انقلاب حفاظت نمایند، از مسئله‌ی مشروع خود تا بنیان نهادن یک جامعه‌ی عادل و برابر دست برندارند.