میلیتان چیا: ما تمام تلاش‌های دشمن را با شکست مواجه کردیم

میلیتان چیا از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود که وضعیت برتری نظامی در منطقه عین عیسی تغییر نکرده و نیروهای وابسته به انها تمام حملات و تلاشهای اشغالگران را برای کنترل بر این منطقه و شاهراه ام-۴ با شکست مواجه کرده‌اند.

میلیتان چیا از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با حملات اخیر دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن را به مناطق عین عیسی و تلاش برای کنترل راه حلب- حسکه یا ام-۴ با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد. در این گفتگو میلیتان چیا از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود که علیرغم آتش بس اعلام شده از زمان اشغالگری سپی و روستاهای آن، حملات ارتش اشغالگر ترک علیه عین عیسی متوقف نشده‌اند. طی دو سال گذشته حملات صورت گرفته علیه عین‌عیسی و روستاهای غرب گری‌سپی ادامه داشته و این مناطق شدیدا گلوله باران شده‌اند.

میلیتان چیا در ادامه خاطرنشان ساخت که ارتش ترک در ماه‌های اخیر حملات سنگینی را آغاز کرده و تاکتیکهای نظامی خود را تغییر داده است. بعد از اشغال گری سپی سطح این حملات افزایش پیدا کرده و این حملات به مناطق عین عیسی در مسیر ام-۴ رسیده و حملات علیه این منطقه و اطراف آن گسترش پیدا کرده است. وی در ادامه خاطرنشان ساخت که دولت ترک در حملات روزانه خود علیه منطقه از تمامی سلاحهای سنگین، موشک، توپ‌های ابوس، هواپیماهای بدون سرنشین و تهاجمی استفاده می‌کند و در ادامه افزود: دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن تلاش می‌کنند تا وارد روستاهای سیدا در نزدیکی شاهراه ام-۴ شوند، در نتیجه بین نیروهای ما و نیروهای تبهکار برخوردهایی روی داد.

میلیتان چیا همچنین افزود: حملات سنگین هفته گذشته علیه این منطقه ادامه یافته است. دولت ترک مستقما به منطقه ما حمله کرده و علیرغم سکونت غیر نظامی‌ها در این منطقه از سلاح‌های سنگین استفاده کرد. وی ضمن اشاره به مقاومت غیر نظامیان در این منطقه اظهار داشت: ساکنان منطقه متعهد به حفظ خاک منطقه خود بوده و به همین دلیل اعتقاد دارند که حملات هر چقدر هم سنگین باشند، مقاومت و مبارزه در مقابل اشغالگران باید ادامه داشته باشد. ساکنان این منطقه از روحیه قدرتمندی برخوردار هستند و علیرغم توپ باران مناطق غیر نظامی و مراکز بهداشتی و بیمارستانها، از سوی ارتش ترک، خلق در این منطقه مقاومت می‌کنند.

تمام تلاش‌ها برای کنترل ام-۴ را با شکست مواجه کردیم

میلیتان چیا در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اعلام نمود که شروان‌های نیروهای سوریه دمکراتیک در چارچوب حق دفاع مشروع به تمام این حملات پاسخ داده و ضربات سنگینی را بر نیروهای نظامی دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن وارد کرده‌اند و تمام تلاش‌های آنان را برای کنترل شاهراه ام-۴ با شکست مواجه کرده‌اند.

میلیتان چیا در رابطه با اهداف دولت ترک از دست زدن به این حملات هم اظهار داشت: دولت ترک تلاش می‌کند تا شاهراه ام-۴ را کنترل کند. زیرا از نظر دولت ترک این شاهراه مهم بوده و نواحی بسیاری را به هم پیوند می‌دهد. این جاده در واقع شاهرگ ارتباطی است. دولت ترک تلاش می‌کند تا از طریق کنترل شاهراه ام-۴ اهداف سیاسی و  نظامی خود را در منطقه تحقق ببخشد.

میلیتان چیا در خاتمه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار خود اظهار داشت تا کنون هیچ تغییری در نقشه میدانی و حاکمیتی این منطقه ایجاد نشده است و دولت ترک و تبهکاران در این باره هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. ادعاهای آنان مبنی بر دسترسی به ام-۴ و روستای سیدا، مشرفی و جهبل کذب محض است. نیروهای سوریه دمکراتیک آماده دفاع از خاک و خلق خود را داشته و به تمام حملاتی که علیه منطقه صورت می‌گیرند، پاسخ می‌دهند. حفاظت و حراست از این خاک بر عهده ساکنان این منطقه است که در این باره در تمام ابعاد نظامی، جنگی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.