نیروهای رهایی‌بخش عفرین مشخصات ۵ شهید باسل را اعلام کرد

مشخصات ۵ مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین که در عملیات روستای باسل عفرین به شهادت رسیدند، اعلام شد. در این عملیات ۲۰ اشغالگر دولت ترکیه کشته شدند.

فرماندهی نیروهای رهایی‌بخش عفرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان آنها جودی گابار، جودی رشو، چیچک، ژیان و دلشر به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه یادآور می‌شود که نیروهای رهایی‌بخش عفرین در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۴ طی بیانیه‌ای از انجام عملیات در عفرین خبر داده و گفت: «ما اعلام کرده‌ایم که در ۳۰ ژانویه، نیروهای ما مجموعه‌ای از عملیات‌های تلافی‌جویانه را علیه سربازان و تبهکاران ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه عفرین و اعزاز انجام داده و ضربات سنگینی به اشغالگران وارد کردند.»

در ادامه بیانیه آمده است که در این عملیات‌ها ۵ تن از مبارزان آنها به شهادت رسیدند و اعلام شد: «رفقای ما جودی گابار، جودی رشو، چیچک، ژیان و دلشر با روحیه فدایی در این عملیاتها شرکت کردند و به شهادت رسیدند. پیشتر اعلام کرده بودیم که اطلاعات دقیقی از هویت همرزمان شهیدمان را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

رفقای ما جودی گابار، جودی رشو، چیچک، ژیان و دلشر عاشق مردم، طبیعت و فرهنگ خود بودند و با نشان دادن موضع‌گیری و اراده خود روحیه انقلابی زمانه و فداکاری را به نمایش گذاشتند. آنها برای آینده‌ای آزاد و بازگشت مردم ما به سرزمین خود با فداکاری فراوان جنگیدند. هر پنج نفر از رفقای ما آزادی مردم خود را هدف اول خود قرار دادند. آنها تا آخرین نفس از موضع خود دست برنداشتند. وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دادند. یاد آنها و اهداف آنها اساس مبارزه ما برای آزادی خواهد بود.»

در این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده این ۵ شهید و تمامی مردم میهن‌دوست آمده است: «قولی را که به مردم و شهدای خود داده‌ایم یک بار دیگر تکرار می‌کنیم، شهر عفرین را با روحیه انقلابی که از قهرمانانی مانند پنج رفیق شهیدمان می‌گیریم، از اشغال نجات می‌دهیم.»

مشخصات شهدا به شرح زیر است:

نام سازمانی: جودی رشو

 نام و نام خانوادگی: حمید رشو

 نام مادر: زینب

 نام پدر: خلیل

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

***

نام سازمانی: چیچک کوبانی

 نام و نام خانوادگی: سوسن برکت

نام مادر: فاطمه

نام پدر: حسین

 محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

***

نام سازمانی: دلشر سرکانی

 نام و نام خانوادگی: عبدالرحمن صوفی

 نام مادر: منور

نام پدر: فؤاد

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

***

نام سازمانی: جودی گابار

 نام و نام خانوادگی: جمیل سلیمان

 نام مادر: زینب

 نام پدر: احمد

 محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

***

نام سازمانی: ژیان عفرین

نام و نام خانوادگی: روشین محمد

 نام مادر: زینب

 نام پدر: سلیمان

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴