پیکر ۴ شهید به خاک سپرده شدند

پیکر ۴ شهید در قامیشلو و منبج طی مراسمی نظامی به خاک سپرده شدند.

خلق قامیشلو پیکر سُرخین جلال و آرین کوبانی از مبارزان یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) را طی مراسمی در آرامستان شهید دلیل ساروخان به خاک سپردند.

در این مراسم شمسخان گولو ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدای قامیشلو اعلام کرد که هر دو شهید از ابتدای تأسیس یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) به مبارزه پرداختند و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به زنان رساندند و در ادامه گفت: «ما دارای عزم و اراده هستیم و تا پایان به راه شهدا ادامه می‌دهیم.»

عمر حمید نماینده کنگره اسلام دمکراتیک قامشلو نیز گفت: «شهدا زنده هستند و صادقانه‌ترین زندگی را دارند. شهدای ما با ارزش‌ترین چیزها را فدای وطنشان کردند.»

پس از تقدیم مشخصات شهدا، شرکت کنندگان به صدای سُرخین جلال گوش دادند که می‌گفت: «تا خون در رگ‌های ما باشد، ما به مبارزه ادامه خواهیم داد. بدون رهبری، بدون زن، بدون آزادی، زندگی میسر نیست. پیروزی از آن ماست.»

پیکر شهید سُرخین  جلال در آرامستان شهید دلیل ساروخان و پیکر شهید آرین کوبانی نیز در آرامستان شهید خبات دِریک شهر دِریک به خاک سپرده شدند.

منبج

خلق منبج در آرامستان شهدای منبج جمع شدند و‌‌ شهید اَسَف العیسی از مبارزان مجلس نظامی منبج و شهید احمد فرج عضو نیروهای امنیت داخلی را که در ۴ آوریل در منطقه‌ی فرات واقع در غرب منبج به شهادت رسیده بودند را به خاک سپردند.

علا العلی‌ عضو مجلس خانواده‌ی شهدا منبج اعلام کرد که شهدا برای حفاظت از سرزمین جان خود را فدا کردند.

بر قول خود تاکید نمود که تا پیروزی راه شهدا را ادامه خواهند داد.

سوری منبج فرمانده مجلس نظامی منبج اعلام کرد در جبهه‌ها در برابر حملات به مقاومت می‌پردازند.

سپس هویت شهدا قرائت شد و پیکر هر دو شهید به خاک سپرده شد.