پیکر شهید درویش با مراسمی باشکوه به خاک سپرده شد

مردم قامشلو با برگزاری مراسمی پیکر شهید محمود درویش را به خاک سپردند. در این مراسم به حملات دولت اشغالگر ترکیه توجه شد و پیام «مقاومت را به موفقیت خواهیم رساند» داده شد.

در قامشلو صدها نفر طی مراسمی در آرامگاه شهید دلیل ساروخان در شهر قامشلو، پیکر شهید محمود درویش را به خاک سپردند.

در این مراسم فاطمه قاسم به نمایندگی از موسسه خانواده شهدا به سخنرانی پرداخت. فاطمه قاسم با اشاره به اینکه شهدا برای وطن خود فداکاری کردند، گفت: «ما به یمن مقاومت شهدا به این موفقیت دست یافتیم، به خانواده شهید محمود تسلیت می‌گوییم، شهادت معنای بزرگی دارد، انسان نمی‌تواند این قهرمانی را در چند جمله توصیف کند.»

کنعان برکات، رئیس مشترک نیروهای امنیت داخلی کانتون جزیره، با بیان اینکه آنها برای آزادی مبارزه را آغاز کردند، گفت: «سرزمین‌های ما از خون شهدا سیراب شده است. ما هرگز شکست را نمی‌پذیریم. ما از خون شهدایمان صیانت بعمل خواهیم آورد و به مبارزه‌مان در خط آنها ادامه دهیم.»

برکات با یادآوری حملات وحشیانه دولت اشغالگر ترکیه علیه زیرساخت‌های منطقه، گفت: «هدف شکستن اراده مردم و وادار کردن آنها به مهاجرت است، اما باید بدانند که مردم اینجا هستند و مقاومت می‌کنند. در مقابل هر حمله‌ای ایستادگی خواهند کرد. به همه خانواده‌های شهدا به ویژه خانواده شهید محمود درویش تسلیت می‌گوییم. همانطور که با مقاومت شروع کردیم این مقاومت را به موفقیت خواهیم رساند.»

قصیر محمد، عضو کنگره اسلام دمکراتیک نیز گفت:

«از طرف کنگره اسلام دمکراتیک به خانواده شهید محمود درویش تسلیت می‌گوییم. شهدا با ارزش‌ترین سرمایه‌هایی هستند که مردم برای میهن‌شان فدا کردند. بنابراین هر چقدر از شجاعت آنها صحبت کنیم نمی‌توانیم به تمامی سطح مقاومت آنها را وصف کنیم.»

خاله‌ی شهید محمود درویش نیز گفت: «ما به شهادت محمود افتخار می‌کنیم.»

در پایان مشخصات شهید قرائت و به خانواده‌اش تحویل داده شد.

پیکر شهید محمود درویش، در میان شعارهای «شهدا نمی‌میرند» به خاک سپرده شد.