پیکر شهید علی صالح البعید در حسکه به خاک سپرده شد

مردم شهر حسکه که پیکر مبارز، عضو شورای نظامی آشوری-سریانی، علی صالح البعید را به خاک سپردند، قول دادند به مبارزه تا آزادی سرزمین‌های اشغالی ادامه دهند.

پیکر مبارز شورای نظامی آشوری-سریانی، علی صالح البعید (سَوَروس) که در ۲۶ ژانویه در تل‌تمر به شهادت رسید، با شرکت هزاران نفر از مردم در آرامگاه شهدای آشوری به خاک سپرده شد.

مَها شابیر، رئیس مشترک حزب آشوری کانتون حسکه در این مراسم گفت: «امروز با شهیدمان وداع کردیم که جان خود را فدای ما کرد، این بزرگترین شهادت است.»

آبجار نوهومو، یکی از فرماندهان شورای نظامی آشوری، گفت: «ما بار دیگر بر قول خود تاکید می‌کنیم که از سرزمین‌های خود دفاع خواهیم کرد و پروژه مدیریت خودمدیریتی را محقق خواهیم کرد.»

نوهوم گفت: «شهید سَوَروس در هنگام انجام وظایف خود در برابر تروریسم و ​​اشغالگری در جبهه‌های نبرد هرگز دچار دودلی و تردید نشد. او قلب بزرگی داشت. او وطن و مردمش را دوست داشت.»

بها بنجامین، عضو مدیریت شورای خانواده‌های شهدای آشوری-سریانی گفت: «جنگی که شهدا علیه سازمان‌ها و تبهکاران تروریستی برای دفاع از کشور، مردم و سرزمین خود به راه انداختند، جای خود را در صفحات تاریخ خواهد گرفت. زیرا آنها برای همه جوامع و خلق‌های شمال و شرق سوریه فداکاری کردند.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، پیکر شهید در آرامگاه شهدای آشوری شهر حسکه به خاک سپرده شد.