پیکر شهیدان سُرخین جلال و آرین کوبانی تشییع شد

صدها نفر از اهالی شهر قامشلو برای تشییع پیکر شهیدان سُرخین جلال و آرین کوبانی گرد هم آمدند و عهد بستند مبارزات شهدا را ادامه دهند.

خاکسپاری شهید

اهالی شهر قامشلو پیکر شهیدان سُرخین جلال و آرین کوبانی را که ۳ آوریل در شهر کوبانی به شهادت رسیدند را طی مراسمی تشییع کردند. در این مراسم اعضای نهادهای مدنی، نهادهای نظامی، کنگره اسلام دموکراتیک و نمایندگان خودمدیریتی دموکراتیک شرکت داشتند. این مراسم با یک دقیقه احترام به یاد شهدا آغاز شد.

شمسی‌خان گلو رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای قامشلو با اعلام اینکه مردم شمال و شرق سوریه هرگز دست از ادامه دادن راه شهدا بر نمی‌دارند گفت: «رفقا سُرخین و آرین از بنیانگذاران اولیه یگان‌های مدافع زنان بودند. ی‌پ‌گ ‌‌و‌ ی‌پ‌ژ میراث‌هایی برای خلق کورد هستند. دشمن هر کاری می‌خواهد بکند، تا زمانی که رهبری مانند رهبر آپو رهبر ما باشد هیچکس نمی‌تواند اراده ما را بشکند. اگر سورخوین و آرین شهید شدند، صدها نفر وعده ادامه دادن راه و مبارزه آنها را می‌دهند.» 

عضو یگان‌های مدافع زنان برفین کوبانی نیز در خصوص شخصیت شهید سُرخین گفت: «من هرگز رفیق سُرخین را فراموش نمی‌کنم، در شخصیت او مبارزه و مقاومت بسیاری بود. علیرغم اینکه سُرخین جانباز بود، اما هرگز دست از کار و مقاومت برنداشت. یاد سُرخین هرگز از دل ما نمی‌رود و همیشه با ما خواهد بود.» 

عمر حمید نماینده کنگره اسلام دمکراتیک شهرستان قامشلو نیز گفت: «شهدا زنده هستند و صادقانه‌ترین زندگی را دارند. شهدای ما با ارزش‌ترین چیزها را فدای وطنشان کردند.» 

پس از پایان سخنرانی، خاطراتی از شهید سُرخین جلال که خود وی تعریف کرده بود، پخش شد. در پایان وصیت‌نامه شهید سُرخین قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. با سردادن شعار «شهدا نمی‌میرند» پیکر شهید سُرخین جلال در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد. پیکر شهید آرین کوبانی نیز در آرامگاه شهید خبات دِریک شهر دِریک به خاک سپرده می‌شود.