سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک‌ در کوبانی و حسکه جشن گرفته شد

۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک در کوبانی و حسکه با کنش‌هایی جداگانه، جشن گرفته شد. بدین مناسبت در شهر حسکه گُل‌ کاشته شد.

۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک

به مناسبت ۱۹مین سالگرد بنیانگذاری جمعیت زنان کوردستان ‌(ک‌ژ‌ک) در شهر کوبانی واقع در کانتون فرات یک مراسم جشن برگزار شد.

صدها نفر از زنان، نماینده‌گان نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک در کانتون فرات، نیروهای امنیت داخلی، نماینده نهادهای مدنی در این جشن شرکت کردند که در مرکز فرهنگ و هنر باقی خِدو در کوبانی برگزار شد.

عضو شورای هماهنگی کنگره استار، پیمان علوش در سخنان خود در این جشن، احضار داشت‌: ‌«به یُمن اندیشه و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان ما به این سطح رسیدیم و با اراده زنان این بنیانگذاری انجام شد. نیرو و مقاومت زنان در سراسر جهان منعکس شده است.‌‌»

سپس مدیریت مجلس زنان از حزب اتحاد دمکراتیک ‌(‌پ‌ی‌د)،‌ سارا خلیل بنیانگذاری ک‌ژک را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمام زنان تبریک گفت و بیان داشت‌‌‌: ‌‌‌«پروژه رهبر آپو برای تمام زنان است تا که نیرومند شوند و سازماندهی خود را بنیان نهند.‌»

مسئول کمیته آموزش کنگره استار، جیهان محمد توجه‌ها را به فشارهای تحمیلی بر زنان مبارز معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«هرچند فشار و حمله برعلیه زنان اعمال شود نیز،‌ زنان همیشه مقاومت می‌کنند. زنان هرگز سلطه‌گری را قبول نمی‌کنند. در روزگار امروز زنان، پیشاهنگ و اراده‌مند گشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌»

کنگره استار به مناسبت ۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک یک کنش انجام داد. در این کنش ۱۰۰ بذر گُل در پارک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در محله الناصر حسکه کاشته شد.

اعضای نهادهای زنان،‌ نهادهای مدنی و احزاب در این کنش حضور یافتند.

همچنین در این کنش از اعضای کنگره استار، نجبیر احمد سخنرانی کرد و این روز را به زنان روژاوا و کوردستان تبرک گفت و ابراز داشت‌: ‌«وظیفه ک‌ژک، رهایی بخشیدن زنان از بردگی، به پایان رساندن ظلم و بنا کردن مدیریت بر اساس فکر دمکراتیک است که برابری در میان هر دو جنس برایش یک اصل اساسی می‌باشد.‌‌‌‌‌‌‌‌»

پس از سخنرانی‌ بذرهای گُل در پارک کاشته شدند.