یاد خلیل داغ در قامیشلو‌ گرامی داشته شد

یاد خلیل داغ که در ۱ آوریل ۲۰۰۹ به شهادت رسیده بود، در قامیشلو گرامی داشته شد.

یاد خلیل داغ که در ۱ آوریل ۲۰۰۹ به شهادت رسیده بود، در مرکز فرهنگی و هنری محمد شیخو در قامیشلو گرامی داشته شد. این یادبود با پیشگامی کمون فیلم روژآوا برگزار شد و در آن سینماگران و هنرمندان و سازمان‌های خلق این شهر شرکت داشتند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام از شهدا، در این یادبود ویدئویی در رابطه با زندگی و مبارزات خلیل داغ به نمایش درآمد.

سپس رفقایش خاطرات خود از خلیل داغ را تعریف کردند. سپس نوعمان خبات کارگردان سینما و عضو کمون فیلم روژآوا اعلام کرد، شهید خلیل متولد آلمان بود، در ازمیر زندگی کرد، همچنین در شبکه‌ی‌ مد تی‌وی کار می‌کرد و با عشق زندگی گریلایی به صفوف گریلا پیوست.

ژینا آسمین کارگردان سینما و عضو کمون فیلم روژآوا به خصوصیات شهید خلیل پرداخت و اعلام کرد که در دل اکثریت خلق جای داشت، سینمای انقلابی را توسعه داد و میراث بزرگی را برجای گذاشت، فیلم بریتان نمونه‌ای از آن‌هاست.

کارگردان امین اگیزک گفت: «شهید خلیل می‌خواست روحیه‌ی‌ مقاومت و قهرمانی خلق کورد را نشان دهد. بنابراین اکثر فیلم‌های که در مورد خلق کورد ساخته است، موضوع آن‌ها ظلم و ستم به کوردهاست، شهید خلیل در نظر داشت تا مقاومت این خلق را به نمایش بگذارد.»