زنان عفرین و شهبا: تا آزادی به مبارزه ادامه می‌دهیم‌

زنان عفرین و شهبا اعلام کردند که روز ۸ مارس روز مبارزه و مقاومت زنان است و تاکید کردند تا به دست آوردن آزادی به مبارزه ادامه خواهند داد.

زنان عفرین و شهبا در مراسم ۸ مارس با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گو کردند.

ابتدا مریم جندو‌ عضو اجرایی اتحادیه‌ی ایزدیان عفرین گفت: «ما زنان عفرین و ایزدی، در این روز با شعار ‘با اراده‌ی زن آزاد، سیاست نسل‌کشی و اشغال‌گری و انزوا را شکست می‌دهیم‌’ در این‌جا جمع شده‌ایم. ابتدا این روز را به رهبر آپو و تمامی زنان جهان تبریک می‌گوییم و اعلام می‌کنیم هر چه سیاست اشغال‌گری علیه زنان را اجرا کنید، باز زنان با اراده‌ای قوی می‌ایستند. زیرا زنان با فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو حقیقت روز ۸ مارس و حقیقت زنان را شناختند. امروز هزاران زن به میادین آمده‌اند و به مقاومت پرداخته و این روز را گرامی داشته‌اند.»

مادر عفت آکاش از اهالی عفرین، در این رابطه گفت: «همیشه فرهنگ عفرین را حفظ خواهیم کرد. ۷ سال است که به منطقه‌ی شهبا مهاجرت کرده‌ایم‌ و هنوز هم‌ در حال مقاومت هستیم. هرچه دشمن و اشغال‌گران تلاش نمایند، هرگز نخواهند توانست ما را از فرهنگ عفرین و سرزمینمان دور کنند . تا زمانی که بر روی این زمین زندگی نماییم، همیشه بر روی پای خود خواهیم ایستاد.»

سپس منال شیخو عضو اجرایی سازمان خانواده‌ی شهدا گفت: «۸ مارس روز مقاومت و آزادی زنان است. به عنوان زنان شهبا این‌جا جمع شده‌ایم تا همراه با تمامی جوامع منطقه این روز را جشن بگیریم و به  تمامی اهالی منطقه تبریک بگوییم. ابتدا این روز را به رهبر عبدالله اوجالان تبریک می‌گوییم، سپس به تمامی زنان جهان و زنان کارگر و شهدای این راه تبریک می‌گوییم.»