اجرای حکم اعدام یک زندانی در ملاء عام

امروز حکم اعدام یک زندانی در یکی از خیابان‌های شاهرود در ملاء عام که برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ اجرا می‌شود، اجرا شد.

عمل دلخراش و وحشیانه‌ی اعدام  با وجود پیشرفت‌های زیادی که انسانیت به خود دیده است، هنوز هم در بسیاری از کشورهای جهان از سوی دولت‌ها اجرا می‌شود.

ایران که یکی از این دولت‌هاست، با وجود مخالفت‌های شدید داخلی و بین‌المللی هنوز هم بر اجرای اعدام انسان‌ها پافشاری می‌کند.

به گزارش سازمان‌های حقوق بشر حکم یک زندانی که به اتهام «قتل عمد»‌ یک وکیل دادگستری به قصاص نفس (اعدام در ملاء عام) محکوم شده بود، صبح امروز در یکی از خیابان‌های شاهرود به اجرا درآمد. به گفته این سازمان‌ها این اولین اعدام در ملاء عام طی سال ۲۰۲۴ میلادی جاری است.

سازمان حقوق بشر ایران نسبت به بازگشت اعدام‌های در ملاء عام به خیابان‌های ایران هشدار می‌دهد و خواهان برخورد جدی جامعه بین‌الملل با این نوع اعدام در ایران است.

مدیر این سازمان، محمود امیری‌مقدم با بیان اینکه «اعدام در ملاء عام عملی غیرانسانی، بی‌رحمانه، و تحقیرآمیز است که علاوه بر فرد اعدام شده، عموم مردم قربانیان آن هستند. این مجازات وحشیانه باید توسط جامعه‌جهانی شدیدا محکوم شود» در ادامه گفت: «در صورت عدم واکنش مناسب از سوی جامعه‌جهانی، ما شاهد اعدام‌های بیشتری در ملاء عام خواهیم بود.»