آزادی رهبر آپو آزادی زنان و تمامی جهان

کژار در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد توطئه‌‌‌‌ی ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بیست و هفتمین سال توطئه‌ی بین‌المللی گفت، باید مشارکت خلقمان و به خصوص زنان در ایران و شرق کوردستان در کارزار آزادی جسمانی رهبر آپو افزایش یاید.

توطئه ۹ اکتبر

جامعه‌ی زنان آزاد شرق کوردستان (کژار) به مناسبت سالگرد توطئه‌ی ۹ اکتبر بر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرد. کژار از خاطره‌ی شهدای مقاومتگر و مبارز در مقابل این توطئه و به ویژه آنانی که بدون هیچ مانعی با عملیات‌های جان بخشانه‌ی خویش در این راه و برای خنثی نمودن توطئه‌ی بین‌المللی جانشان را فدا نمودند، یاد نمود. کژار همچنین گفت، البته مقاومت و مجادله‌ی شهدای فداکار بر اساس حمایت از رهبر آپو و فکر و فلسفه‌ی ایشان تا به امروز راهی هموار در راستای رسیدن به آزادی و حیاتی آزاد هموار نموده است.

کژار از خلق مبارز و مقاوم ایران و شرق کوردستان خواست که در مبارزه‌ی جهانی در راستای آزادی جسمانی رهبر آپو  با مشارکت فعال خویش، حمایت همه جانبه‌ی خود را نشان دهند.

در این بیانیه آمده است:

 «توطئه‌ی ٩ اکتبر که در سال ١٩٩٨ بر علیه رهبر آپو صورت گرفت نتیجه‌ی همکاری دولت‌های هژمونگراست که خواستند رهبر  خلق کورد و تمام خلق‌های آزادی‌خواه را از میان بردارند و به سیاست های اشغال و نسل‌کشی خلق‌ها و به ویژه زنان در خاورمیانه ادامه دهند. زیرا رهبر آپو برای نخستین بار نقاب دروغین شان را اشکار ساخت. رهبر آپو با فلسفه و اندیشه‌اش جامعه‌ی اخلاقی و پولوتیک را از نو بنیاد نمود. با نگاهی تیزبینانه به توطئه درک خواهیم نمود که خط خیانت و همچنین همکاری دولت‌های ناتو دراین توطئه علیه رهبر آپو در راستای پنهان نمودن تمامی سیاست‌هایشان در خاورمیانه و جهان علیه تمامی خلق‌ها و به خصوص زنان می‌باشد.  رهبر آپو جامعه و زنان که در اوج غفلت و تاریکی به سر می‌بردند را همواره زنده نموده، آزادی و حیاتی آزاد را به تمام انسانیت خاصاً زنان پیشکش نموده است. دولت‌های استعمارگر و سلطه‌گر بدون هیچ تردیدی در پیشرفت تمامی سیاست‌های انکار و امحاگرانه خود زنان را همچون مال و ملک خود بکار گرفته و هنگامی که به نتیجه‌ی مد نظرشان رسیدند برای اینکه ردپایی از خود بر جای نگذارند آنها را با راهکارهایی وحشیانه به قتل می‌رسانند. رهبر آپو در طی این مدت و حتی از سال ۱۹۹۹ تا به امروز نیز در سلول انفرادی امرالی هیچگاه در پیشرفت زنان برای صیانت از جامعه‌ای آزاد علیرغم نسل‌کشی‌های دولت- ملت‌ها باز هم اصرار می‌نماید. توطئه‌ی ۹ اکتبر در طول تاریخ انسانیت یکی از رخدادهایی می‌باشد که باید ریزبینانه مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. زیرا این توطئه تا به امروز نیز اما با راهکارهای جداگانه و مختلف ادامه می‌یابد.

اهداف این توطئه را بایستی با دیدگاهی همه جانبه مورد بررسی قرار دهیم. از همان زمانی که رهبر آپو در سوریه بودند، با فشار بر دولت سوریه که حتی قادر به مقاومت نیز نبود، رهبر آپو را مجبور به ترک سوریه نمودند. خارج کردن رهبر آپو از سوریه دوره‌ی آغازین این توطئه می‌باشد. قدرت‌های جهانی و نیروهایی بسیاری علیرغم تضاد منافع‌شان اما برای مسئله‌ نابودی کورد و رهبر آپو داوطلبانه در این توطئه مشارکت نمودند. احیای نوین خط خیانت، نسل‌کشی، حاکمیت‌گرایی، ملیت‌گرایی، جنسیت‌گرایی، سلطه‌گرایی و... از جمله اهداف این توطئه می‌باشد. قدرت‌های بین‌المللی با نقشه‌های پلیدشان خواستار نابودی شخصیتی آزاد، جامعه‌ایی آزاد، زنان آزاد، هویت آزاد و... بودند که با مبارزه و رنج بی‌همتای رهبر آپو در طول تاریخ تا به امروز ایجاد نموده است. آزادی زنی که تا دیروز به طور کامل به خدمت ذهنیت و سیستم مردسالار درآورده و با راهبردهای غیر انسانی همانند برده بکار برده میشوند.  رهبر آپو امروزه جان داد، روح داد، فلسفه و فکری که در تمامی عرصه‌هایی که علیه هجوم‌های قدرت‌های سلطه‌گر قرار می‌گیرد از هویت و موجودیت خویش حمایت نماید. به همین دلیل است که نسل‌کشی زنان یکی از اهداف بنیادین این توطئه می‌باشد.

انقلاب ژن، ژیان، آزادی یکی از همین جرقه‌های درخشان می باشد که امروز رهبر آپو عصر ۲۱ را عصر آزادی زنان نامیده است. ذاتاً انقلاب ژن، ژیان، آزادی نمونه‌ی راستین و حقیقی حمایت زنان از فکر و فلسفه‌رهبر آپو میباشد. دیگر ما زنان و به ویژه زنان ایران و شرق کوردستان بایستی درک نمائیم که آزادی ما با آزادی رهبر آپو ممکن خواهد بود. پروژه‌ی حیات دموکراتیک و مبتنی بر اکولوژی و آزادی زنان یک از نتایج خارق‌العاده میباشد که رهبر آپو با رنجی بیش از حد پایه‌گذاری نموده است.

زنان ایران و شرق کوردستان همانگونه که انقلاب ژن ژیان ، آزادی را جهانی نمودند بایستی در توسعه مبارزه و جهانی نمودن کارزار آزادی رهبر آپو دارای نقشی فعال و پیشاهنگ باشند. خلق و زنان شرق کوردستان و ایران در طول تاریخ تا به امروز هیچگاه در مقابل سرکوب‌گری سر تعظیم فرود نیاورده است و در هر مرحله از تاریخ مبارزات و ایستاری مقاوم از خویش نشان داده است. باز هم با تأکید بیان می‌نماییم ما زنان بایستی بدون آزادی رهبر آپو حتی یک لحظه هم خود را آزاد حس نکنیم. دستاوردهای انقلاب راهی هموار در راستای آزادی فیزیکی رهبر آپو باشد.»