تدوام اعتراضات پرستاران و کارکنان بهداشت در ایران

تجمع و اعتراضات پرستاران و کارکنان بهداشت در چندین شهر ایران و روژهلات کوردستان ادامه دارند؛ مقامات دولتی همچنان سکوت اختیار کرده‌اند.

تجمع و اعتراضات پرستاران و کارکنان بهداشت به منظور برآورده کردن مطالبات‌شان دیروز بصورت گسترده‌تری ادامه پیدا کرد. تجمعات و اعتراضات در چندین شهر برگزار شد.

در تهران پرستاران و کارکنان بهداشت در برابر وزارت بهداشت گردهم آمدند.

پرستاران و کارکنان بهداشت استان گیلان نیز در شهر رشت راهپیمایی کرده و تجمع اعتراضی برپا کردند.

در تبریز در مقابل ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجمع اعتراضی برپا شد. همچنین پرستاران و کارشناسان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شهر کرماشان روژهلات کوردستان پرستاران و کارکنان بهداشت دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

پرستاران و کارکنان بهداشت در اصفهان نیز در برابر ساختمان استانداری تجمع کردند.

در شهرستان دهدشت تجمع اعتراضی برپا شد.

در شهر مریوان روژهلات کوردستان پرستاران بیمارستان فجر مریوان با شعار «اضافه کار ۲۰ تومن، خجالت، خجالت!» تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

در اهواز نیز پرستاران و کارکنان بهداشت در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور تجمعی برگزار کردند.

امروز نیز پرستاران و کارکنان بهداشت در اراک تجمع اعتراضی برپا کردند. پرستاران معترض در این تجمع اعتراضی شعار «حقمونو نگیریم، شیفتامونو نمیریم» سر دادند.

اعتصاب و تجمعهای اعتراضی پرستاران از ۱۶ روز پیش در استان البرز آغاز و به بیش از ۱۰ شهر گسترش یافته است.

در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها کارکنان بهداشت و پرستاران معترض شعارهای؛ «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»، «وعده‌های توخالی، تعرفه پوشالی»، «یک اختلاس کم بشه حق ما داده می‌شه»، «اضافه کار ۲۰ تومن، خجالت خجالت» و «پرستار نباشه سیستم از هم می‌پاشه» سر دادند.

تصاویر زیادی از تجمعات و راهپیمایی‌های پرتعداد پرستاران و کارکنان بهداشت در رسانه‌های مجازی منتشر شده است. بنا به گزارش‌ها‌ی منتشر شده، در کرماشان مأموران حراست دانشگاه علوم پزشکی تلفن‌های همراه پرستاران معترض را گرفته و آن‌ها را تهدید می‌کردند.

کارکنان بهداشت و پرستاران به اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری، اضافه‌کار اجباری و دستمزدهای ناچیز اعتراض دارند، اما وزارت بهداشت و مقامات دولتی در کمال سکوت همچنان به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند.