تصمیم جنبش زنان آزاد به تداوم کارزار خود: انزوا در دستور کار اصلی ما قرار دارد

زلال بیلگین فعال جنبش زنان آزاد، اعلام کرد جنبش آنان کارزار ما از خود دفاع می‌کنیم را به دلیل اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، افزایش حملات و سیاست‌های سرکوب سیاسی همچنان ادامه می‌دهیم.

جنبش زنان آزاد TJA کارزار چهار مرحله‌ای خود را در اعتراض به شکنجه، تجاوز و استثمار کودکان، قتل زنان و تداوم انزوا علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان تحت عنوان «از خود مراقبت می‌کنیم» آغاز کرده است. این جنبش اعلام نمود که کارزار خود را در مرحله جدید نیز دنبال می‌کند. زلال بیلگین، فعال جنبش زنان در رابطه با ادامه این کارزار اعلام نمود که به دلیل شدت حملات همه جانبه،  گسترش انزوا و آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌ها، تصمیم گرفته‌اند که این کارزار را در مرحله جدید نیز دنبال کنند.

بررسی تداوم کارزار با زنان و مردان

زلال بیلگین که در طول چهارماه از آغاز این کارزار همراه با اعضای دیگر جنبش به خانه‌های فراوانی مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت که در طول این چند با افراد زیادی گفتگو کرده و در رابطه با ذهنیت پدرسالاری با زنان گفتگو کرده‌اند. بیلگین در این رابطه اظهار داشت که ما با زنان در رابطه با نقشی که به آنان در جامعه اختصاص داده شده است گفتگو کرده‌ایم. در این رابطه بر واقعیتهای جنگ و تاثیر جنگ بر زنان، قتل زنان در منطقه، ارتباط بین طبیعت و زنان و چگونگی حفاظت از محیط زیست با زنان گفتگو کرده‌ایم. ما در رابطه با فرهنگ تجاوز با زنان گفتگو کرده‌ایم. چارچوب همسرداری آزاد زنان و ظلمی را که بر آنان تحمیل شده است با زنان مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم. به مردانی که بر زنان خشونت روا داشته‌اند نیز  گفتگو کردیم. شخصا مشاهده کرده این که چگونه زنان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.

در جریان یکی از گفتگوها با یکی از وی انگشت خود را به علامت سکوت بالا برده و در رابطه با خشونت‌هایی که علیه وی اعمال شده بود به اهستگی سخن گفته است. ما با نمونه‌های فراوانی از این موارد روبرو شده‌ایم.

بیلگین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با استثمار و تجاوز در روزهای اخیر سخن گفته و اظهار داشت که امران این رویدادها نیروهای پلیس و نظامیان بوده‌اند. در حالیکه وظیفه اصلی نیروهای نظامی تامین امنیت در جامعه است، این نیروها در منطقه به عنوان بخشی از جنگ ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این افراد مجرم بوده و مشکلات فراوانی را برای جامعه ایجاد می‌کنند. جرایمی را که نیروهای نظامی به آن دست می‌زنند، بدون هیچگونه تحقیق و تفحصی، در دادگاهها به عنوان پرونده مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

انزوا در کانون اصلی این کارزار قرار دارد

زلال بیلگین در بخش  دیگری از سخنان خود در رابطه با عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد نیز نیز اظهار داشت: مقابله با انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد در دستور کار اصلی آنان قرار دارد. زلال بیلگین در این رابطه اظهار داشت که ۲۲ سال است انزوایی سنگین علیه رهبر اوجالان در جریان است. این انزوا اما در واقع تحمیل انزوایی علیه تمامی خاورمیانه است. تحمیل انزوا به معنای تداوم سیاستهای جنگی است. اکنون جنگی گسترده در جریان است که از تاثیرات بسیار مخربی برخوردار است. در جریان این جنگ زنان مورد هدف قرار می‌گیرند. انزوای تحمیلی بر زنان سیاستمدار از تاثیرات گسترده‌تر و مخرب تری برخوردار است. زنان از روزی که به مادر تبدیل می‌شوند در درون جامعه و خانواده دچار انزوا می‌شوند. دستور کار اصلی ما انزوا و اعتصابات غذا هستند. این دو جزو خطوط قرمز ما محسوب می‌شوند، به همین دلیل فعالیتهای خود را در این رابطه ادامه می‌دهیم.