۳۰۰ زن در سال ۲۰۲۰ در ترکیه کشته شدند

پلتفرم "ما جنایات علیه زنان را متوقف می‌کنیم" اعلام کرد، طی سال گذشته در ترکیه ۳۰۰ زن کشته شده‌اند.

ک.ج.د.پ گزارش سال ۲۰۲۰ در مورد جنایات علیه زنان در ترکیه را منتشر کرد و اعلام کرد، سال گذشته در سرتاسر جهان و ترکیه به سختی گذشت و این هم بیشترین تاثیر را بر زنان گذاشته است.

پلتفرم توقف جنایت علیه زنان در ترکیه (KCDP) اعلام کرد، در سال ۲۰۲۰ در ترکیه ۳۰۰ زن توسط مردان کشته شده‌اند. ۱۷۱ زن به شیوهههای مشکوک جان خود را از دست داده و جنازه‌ی آنها پیدا شده است. همچنین تاکنون علت کشته شدن ۱۸۲ زن دیگر هم مشخش نشده است. همین قدر مشخص شده که ۲۲ تن به علت مشکلات اقتصادی و ۹۶ زن به علت درخواست طلاق کشته شده‌اند.

همچنین اشاره شده است که در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد زنان کشته شده در استانبول بوده اعلام کرده است، در استانبول ۴۲ زن، در ازمیر ۲۵ زن، در آنکارا نیز ۱۵ زن کشته شده‌اند. از این ۳۰۰ زن، ۹۷ زن توسط همسرانشان، ۵۴ زن توسط مردانی که با آنها زندگی می‌کرده‌اند، ۳۸ زن توسط مردی که وی را می‌شناخته‌اند، ۲۱ زن توسط همسر سابق، ۱۸ زن توسط پسرانشان، ۱۷ زن توسط پدرانشان، ۱۶ زن توسط بستگانشان، ۸ زن توسط مردانی که پیشتر با آنها ارتباط داشته‌اند، ۵ زن توسط برادرانشان و ۳ زن توسط افراد بیگانه کشته شده‌اند. تاکنون قاتلین ۲۳ زن نیز نامشخص بوده است.

بر اساس این گزارش ۶۰ درصد این زنان در خانه‌ کشته شده‌اند. ۱۸۱ زن در داخل خانه‌ها، ۴۸ زن در خیابان، ۱۵ زن در محل کار، ۱۴ زن در زمینهای کشاورزی، ۱۱ زن در داخل اتومبیل، ۵ زن در هتل‌ها، ۴ زن در محل اقامت مجردی خود، یک زن در انبار و یک زن در آرایشگاه کشته شده است.

همچنین اشاره شده است که ۱۷۰ زن با اسلحه، ۸۳ زن با اجسام برنده، ۲۶ زن با خفگی، ۱۰ زن با ضرب و شتم، ۲ زن با به آتش کشیده شدن و یک زن نیز با ماده‌ی شیمیایی کشته شده‌اند. یک زن نیز از مکانی مرتفع به پایین پرت شده و کشته شده است.

بر اساس این گزارش در ماه دسامبر ۲۰۲۰، ۳۲ زن توسط مردان کشته شده‌اند و علت مرگ ۹ زن نیز مشکوک می‌باشد.