آغاز فعالیت‌های شورای زنان هَدَپ به‌مناسبت ۲۵ نوامبر در مقابل زندان سینجان

شورای زنان هَدَپ به‌مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، کمپین خود را در مقابل پردیس زندان سینجان راه‌اندازی کرد.

شورای زنان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (هَدَپ) در راستای اقدامات مرتبط با ۲۵ نوامبر در مقابل پردیس زندان سینجان که پرونده کوبانی در آن دنبال می‌شود، کمپینی را ترتیب داد.

در این مراسم که نمایندگان مجلس هَدَپ و بسیاری از زنان حضور داشتند، هالیده ترک اوغلو، سخنگوی شورای زنان هَدَپ سخنرانی کرد و ابتدا با خانواده‌های جانباختگان سیل در شهرهای کوردستان ابراز همدردی نمود.

هالیده ترک اوغلو گفت: «دلیل آمدن ما به اینجا این است که نشان دهیم چگونه رفقای زن ما در این زندان اسیر هستند و چگونه با پرونده کوبانی به مبارزه‌ی آزادی زنان حمله می‌کنند.»

سخنگوی شورای زنان هَدَپ چنین ادامه داد: «خشونت ابزاری است که توسط مردسالاری ایجاد شده است. خشونت قوه قضاییه‌ی ترکیه نیز به‌عنوان واقعیت این کشور در مقابل ما قرار دارد. تمام مواردی که امروز در سینجان دیده می‌شود، حملات علیه مبارزات آزادی زنان است. زیرا کسانی که در این کشور برای آزادی زنان مبارزه می‌کنند، کسانی که به مبارزه برای برابری اعتقاد دارند و کسانی که می‌خواهند زندگی بهتری بسازند؛ تسلیم نشده‌اند و تسلیم نخواهند شد. مطالبات زندانیان سیاسی زن، خواسته ما نیز هست. مبارزه برای آزادی خواست همه‌ی ما زنان است.»

هالیده ترک اوغلو به مناسبت ۲۵ نوامبر و حمله دیکتاتوری تروخیلو علیه زنان در جمهوری دومینیکن و مبارزه خواهران میرابل علیه او را یادآور شد و گفت: « «زنان در سراسر جهان در شخصیت خواهران میرابل علیه فاشیسم، نژادپرستی، ناسیونالیسم و ​​تبعیض مبارزه می‌کنند. ما نمی‌خواهیم بر اساس زنانگی مورد پسند دولتها زندگی کنیم. زیرا کاری که دولت انجام می‌دهد، با حمله به مبارزه آزادی زنان کند، می خواهد زنان مطیع و فرمانبر باشند.»