ارائه دادخواست "وریشه مرادی کجاست؟" توسط پلاتفرم دموکراتیک فراملیتی زنان ایران

پلاتفرم دموکراتیک فراملیتی زنان ایران با ارائه یک دادخواست با عنوان «وریشه مرادی کجاست؟»، ضمن محکومیت ربودن وریشه مرادی، خواستار حمایت عموم مردم آزادیخواه ایران برای روشن‌شدن سرنوشت نامبرده شد.

پلاتفرم دموکراتیک فراملیتی زنان ایران ضمن محکومیت دستگیری خشونت‌آمیز وریشه مرادی توسط نیروهای اطلاعات جمهوری اسلامی و ناپدیدساختن وی برای بیش از ۳ ماه، مسئولیت جان این فعال و مبارز حقوق زنان ایران را بر عهده وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران می‌گذارد و از عموم مردم آزادیخواه ایران و تشکل‌های سیاسی و مدنی خواستار است که برای روشن‌ساختن سرنوشت وریشه مرادی با آنان همکاری کنند.

متن دادخواست پلاتفرم دموکراتیک فراملیتی زنان ایران به صورت زیر است:

« سه ماه از ناپدیدسازی قهری یکی از فعالان مدنی و مدافعان حقوق پایمال شدە زنان می‌گذرد.

در تاریخ دهم مرداد سال ١٤٠٢ رفیق شجاع و مبارزمان وریشە مرادی با نام مستعار «جوانە سنە »توسط نیروهای امنیتی و سرکوب حکومت شکنجە و اعدام در کوردستان ربودە و بە مکان نامعلومی انتقال دادە شدە است. از روز ناپدیدسازی قهری این زن مبارز و با وجود تلاش‌های شبانە‌روزی خانوادە و بستگان نامبردە جهت اطلاع از سلامت وی، تاکنون هیچ خبری از مکان بازداشت و سلامتی ایشان از مسئولین قضائی استان کوردستان و تهران دریافت نشدە است.

در خصوص نحوە دستگیری، محل نگهداری و البتە سلامت رفیق دربندمان مسئولیت اصلی مستقیما بە عهدە وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاە پاسداران است چرا کە باید و طبق قوانین خودساختە این حکومت ضد زن و ضد مردمی، وظیفە دارند اعضای درجە اول خانوادە فرد بازداشت شدە را در جریان دستگیری و محل نگهداری وی قرار دهند کە با توجە بە عدم پایبندی به این امر بدیهی، نگرانی نە تنها خانوادە بلکە تمامی ما پشتیبانان انقلاب زن زندگی آزادی را نیز موجب شده است.

پلاتفرم دمکراتیک فراملیتی زنان بدین وسیلە از عموم مردم آزادیخواە، تشکل‌های مردمی و تمامی احزاب سیاسی و مدنی خواهشمند است کە با ما در جهت رسانەای نمودن هرچە بیشتر این خبر و گامهای عملی در جهت دریافت خبری از رفیق مان وریشە مرادی، همراە باشند تا با همبستگی هرچە بیشتر و منسجم‌تر گامهائی هدفمند برداریم.

این اقدام همگانی البتە نیز در راستای تقویت انقلاب جاری در ایران و تلاش در جهت قوی‌تر نمودن آن با محوریت شعار زن زندگی آزادی می‌باشد. صیانت از یاران کف خیابان و بازداشت شدگان و افرادی کە در سکوت محض کانال‌های خبری ربودە و ناپدید می‌شوند باید بە یکی از ارکان فعالیت‌های مشترک همە ما تبدیل گردد. ما در خارج از مرزهای ایران امکان ارتباط با تشکل‌های مردمی، فعالان حقوق بشر و آزادیخواهان را داریم و می‌توانیم با اشتراک عمل نە تنها بە صدای بی صدایان زندانی بدل گردیم بلکە بە جمهوری اسلامی ایران نشان دهیم مبارزە ما فراملیتی و فراحزبی و در جهت آزادی و برابری بودە و برای رسیدن بە این امر گام برمی‌داریم.

وریشە مرادی اگر چە فعال مدنی و حقوقی زنان در منطقە کوردستان بود اما صدای تمامی زنان تحت ستم سیستم سرمایە در اقصی نقاط جهان بودە و خواستەای جز خواستەهای ما مدافعان و پشتیبانان انقلاب ژن ژیان ئازادی نداشت، لذا ما بدین وسیلە اعلام می‌نمائیم تا آزادی فیزیکی تمامی زندانیان دربند و رفیق مبارزمان جوانە سنە دست از مبارزات رادیکال خود برنمی‌داریم

همچنین از مجامع و سازمان های بین المللی و حقوق بشری درخواست می‌کنیم که جهت اطلاع از سرنوشت وریشه مرادی و آزادی وی از سیاهچال‌های جمهوری اسلامی ایران سریعا اقدام کنند.»