آسیه عبدالله: آزادی توسط زن کورد به ‌دست آمد

آسیه عبدالله رئیس ‌مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در یک پنل در شهر کیل آلمان سخنرانی کرد و گفت: «در روژاوا آزادی به ‌دست زنان محقق شد.»

میزگردی در شهر کیل آلمان با شعار «ژن، ژیان، آزادی» برگزار شد. آسیه عبدالله رئیس ‌مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) و نیلوفر کوچ سخنگوی روابط خارجی کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در این نشست حضور داشتند.

آسیه عبدالله رئیس ‌مشترک پ‌ی‌د در این نشست صحبت کرد و در مورد آخرین وضعیت روژاوا اطلاعاتی ارائه کرد. عبدالله با بیان اینکه آزادی در روژاوا توسط زنان کورد به دست آمده گفت: «بدین وسیله ما قدردان زنان کورد هستیم. ما با افکار و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بزرگ شده‌ایم و اقدامات موفقی انجام می‌دهیم.»

عبدالله عنوان کرد که زنان کورد در روژاوا خود را سازماندهی کردند و موفق شدند. عبدالله با اشاره به اینکه زنانی در روژاوا وجود دارند که در برابر حاکمیت مردسالار در جهان ایستاده‌اند گفت: «سیستم‌های دنیا بی‌پروا از بدن زنان سوءاستفاده می‌کنند. ما در روژاوا این را لغو کردیم و از خود دفاع کردیم. زنان در روژاوا قانون زندگی خود را وضع کردند.»

آسیه عبدالله رئیس‌ مشترک پ‌ی‌د درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به روژاوا صحبت کرد و اظهار داشت که حملات ترکیه و مزدورانش مشابه حملات داعش است.

این نشست با شعار «ژن، ژیان، آزادی» به پایان رسید.