‌‌«از دید دولت ترکیه، کوردستان یکپارچه است»

یکی از اعضای خودمدیریتی، گلستان علی بیان کرد که از دید دولت ترکیه، کوردستان یکپارچه است و قصد دارد کوردستان را به تمامی پاکسازی کند و گفت‌‌‌ که پ‌د‌‌ک این را نمی‌بیند و با آن‌ها همکاری و همدستی می‌کند.

حملات اشغالگرانه

جانشین ریاست مشترک دفتر روابط خارجی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه، گلستان علی اضحار داشت برضد حملات و بازی‌های دولت ترکیه، مبارزه‌ای نشات گرفته از نیروی ذاتی الزامی است.

گلستان علی در ارتباط با این موضوع با خبرگزای فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد و یادآوری نمود که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ نتوانست نتایج لازم را از انتخابات کسب کند. گلستان علی گفت‌: ‌«اردوغان با ایجاد یک دشمن همیشه تلاش کرده است که حکومت خود را تداوم بخشد. امروز نیز همان کار را انجام می‌دهد. با نقشه‌ حملات جدید برعلیه باشور کوردستان و شمال و شرق سوریه در تلاش است تا خود را از این بحران رهایی بخشد. یگانه راهی که برای‌ آک‌پ باقی مانده است اینست که سیاست خود را به بیرون از کشورش منتقل کند و با سیاست جنگ یکبار دیگر برای خود می‌خواهد راهی دیگر پیدا کند. درواقع با حملات اخیر این نقشه‌‌های خود را اجرایی کرده است. همچنین با تلاش‌های دمکراتیک قصد دارد شرکایی برای خود پیدا کند. با دولت‌های بسیاری دیدار کرد، دیدارهایی که با عراق و هولیر صورت گرفت نیز در همین چارچوب انجام شدند. هدف اساسی دولت ترکیه از این دیدارها، اشغال برخی مناطق باشور کوردستان و شمال و شرق سوریه است. برای این هم بسیار تلاش می‌کند، حملات هم هرگز متوقف نمی‌شوند. در باشور کوردستان تاکنون به مناطق بسیاری حمله کرده است. قصد دارد که حکومت عراق را هم در این نقشه اشغالگرانه مشارکت دهد. پ‌د‌ک تاکنون از آنان پشتیبانی می‌کرد، اما این بار می‌خواهد فعالتر در این نقشه‌های اشغالگرانه مشارکت کند. بدین صورت قصد دارد به اهداف خود برسد.‌»

گلستان علی اعلام کرد که از ابتدای انقلاب روژاوا این سیاست حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) ضررهای بسیاری به منطقه وارد آورده است و اینچنین ادامه داد‌: ‌«به همان شکل زیان‌های جدی بر باشور کوردستان وارد ساخته است. دولت ترکیه هرگز کوردستان را به مثابه ۴ بخش جداگانه از یکدیگر ندیده است. به همین دلیل هر بخش را در مقابل خود بمانند یک تهدید می‌بیند. سیاست‌هایش درباره کوردستان همیشه بدین شکل بوده است. هیچگاه به مثابه روژاوا و باکور و باشور بدان ننگریست. برای‌ آنان پاکسازی کوردها مهم است حالا در هر جا که باشد. اما متاسفانه پ‌د‌ک این مهم را هرگز درک ننمود.

در هیچ‌یک از بخش‌های کوردستان مطالبات آزادی خلق کورد،‌ مبارزه برای دست یافتن به حقوق خود، از سوی دیگران پذیرفته نشده است. متاسفانه در هر برهه حساس پ‌د‌ک با طرفین جنگ برعلیه کوردها حرکت کرد. کسانی که در شمال و شرق سوریه برضد انقلاب رفتار می‌کردند، بزرگترین پشتیبانی‌ها را از پ‌د‌ک دریافت کردند. پ‌د‌ک هنوز هم در بازی‌های بزرگ و کثیف دشمنان نقش مهمی را ایفا می‌کند. کسی که حملات دولت ترکیه را مشروع می‌کند، برای پشتیبانی از دولت ترکیه بیانیه‌ صادر می‌کند، پ‌د‌ک است. این حملات برعلیه روژاوا و باشور کوردستان به نفع پ‌د‌ک نیز نمی‌باشد.

پاکسازی انقلاب روژاوا و یا اشغال کردن مناطق روژاوا در عین حال به پایان رسیدن پ‌د‌ک نیز خواهد بود. باید این مورد بخوبی دیده شود، سیاست علیه هر ۴ بخش کوردستان عینا یک سیاست می‌باشد. پ‌د‌ک هر اندازه هم به شکلی جداگانه و منفرد بماند و طبق سیاست اشغالگران سیاست خود را تنظیم کند نیز در سیاست‌ نابودسازی دشمنان کوردستان، پ‌دک را نیز هرگز به مثابه یک بخش جداگانه و متجرد ارزیابی نخواهند کرد. امروز تهدید بزرگی علیه باشور وجود دارد. تدارکات دولت ترکیه و وارد شدنش به باشور کوردستان تنها با اجازه پ‌د‌ک ممکن است. در سطح موجود پ‌د‌ک دیگر نه تنها پشتیبانی از دولت ترکیه بلکه قصد انجام مشارکتی فعالانه و نظامی را دارد.»

گلستان علی در ارتباط با موضع‌ خلق‌ها در برابر این خطرات نیز گفت‌: ‌«به مثابه خلق‌های شمال و شرق سوریه باید یکبار دیگر نیرو و مقاومت خود را نشان دهیم. همانطور که در مقاطع ابتدایی انقلاب ما با نیرو و مقاومت از خطرات جلوگیری کردیم. یکبار دیگر هم در چارچوب جنگ انقلابی خلق، همانطور که با نیرو و مبارزه خلق‌ها و خودمدیریتی دمکراتیک در جنگ کوبانی آنان نتوانستند در مقابل  مقاومت بزرگ خلق ایستادگی کنند، امروز هم با همان مقاومت،‌ با نیرو و سازماندهی‌مان می‌توانیم نیرومندانه به استقبال مقطع پیش‌رو برویم. انتظار از نیروها و دولت‌های جداگانه کاری اشتباه است.‌»