«آزادی جسمانی عبدالله اوجالان، کلید آزادی زنان است»

عضو شورای هماهنگی زنان شمال و شرق سوریه؛ فیروز خلیل اظهار داشت که آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کلید آزادی زنان است.»

فیروز خلیل عضو شورای هماهنگی زنان شمال و شرق سوریه درباره اقدامات مرتبط با آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد. فیروز خلیل عنوان کرد که دولت‌های جهان از افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره آزادی خلق‌های تحت ستم می‌ترسند و چنین ادامه داد: «دولت-ملت سعی دارد تا انسان‌ها را در ناعدالتی و استثمار نگه دارد. برعکس، اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان به مردم این امکان را داد که بر این ترس غلبه کنند و سرنوشت و تصمیم خود را در عرصه اجتماعی دنبال کنند.

خلیل اظهار داشت که زنان رقه از راه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خود را شناختند و گفت: «زنان رقه پیش از آشنایی با اندیشه‌های رهبر اوجالان، نتوانسته بودند خود را سازمان داده و نقش اجتماعیشان را ایفا نمایند تا آنان نیز در جامعه تصمیم‌گیرنده باشند. با به میان آمدن افکار رهبر اوجالان زنان رقه به حقیقت خود دست یافتند. آنان با کمک آموزه‌های رهبر اوجالان به ماهیت حقیقی خود پی بردند و فهمیدند که آزادی آنان در گرو آزادی رهبر عبدالله اوجالان است.»