با مبارزه سازمان‌یافته به سوی زندگی آزاد

اسرا اوکور، یکی از اعضای شورای اجرایی انجمن زنان روزا، گفت که زنان با مبارزه سازمان‌یافته، زندگی آزاد را خواهند ساخت.

 اسرا اوکور، عضو شورای اجرایی انجمن زنان روزا اظهار داشت که در ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، با فعالیت‌های مختلف به میدان خواهند آمد.  

اسرا اوکور در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) گفت که ذهنیت غالب مردان از آزادی زنان می‌ترسد و می‌خواهد خشونت را جزئی از زندگی روزمره قرار دهد. او در ادامه سخنان خود گفت: «اول از همه ما به عنوان زنان کورد و همه زنان جهان، با این مسئله مبارزه می‌کنیم و پاسخ خود را درمیدان به ذهنیت مسلط مردانه که خشونت را جزئی از زندگی روزمره می‌کند، خواهیم داد. ما زنان معتقدیم که اگر در نهادهای سازمان‌یافته شرکت کنیم، این مبارزه پیروزی بزرگی برای ما خواهد بود.»

ما با مطالبات خود به میدان خواهیم آمد

اوکور با اشاره به اینکه زنان با خشونت و آزار مواجه هستند، گفت: «زنان هم از خشونت روحی و هم از خشونت اقتصادی رنج می‌برند و برای جلوگیری از هر گونه خشونت علیه زنان، بر ۲۵ نوامبر به عنوان روز مبارزه با خشونت علیه زنان در جهان تاکید می‌کنیم. می‌خواهیم با روحیه‌ای قوی مطالبات خود را در میدان نشان دهیم. زنان با مبارزه‌ای قوی زندگی آزاد خواهند ساخت.»

زنان باید در ساختارهای سازمان‌یافته جای گیرند

اوکور مبارزه زنان با پیوستن به ساختارهای سازمان‌یافته را مهم دانست و ادامه داد: «امروز شاهد هستیم که مشارکت زنان در کوردستان و ترکیه در ساختارهای سازماندهی شده تأثیر بسزایی در مقاومت در برابر خشونت دارد و زنان همواره مطالبات خود را در این زمینه خواهند داشت. به همین دلیل ما به عنوان انجمن زنان روزا اهمیت زیادی برای فعالیت‌های ۲۵ نوامبر قائل هستیم.»