بالی‌کایا: ما بر خط آزادی زن مصمم هستیم

سَوَرال بالی‌کایا از اعضای شورای زنان دم پارتی اعلام داشت که آنان مصمم‌اند تا بر اساس معیارهای مدیریت دموکراتیک محلی، در انتخابات محلی خط آزادیخواهی زن را محقق کنند.

سورال بالی‌کایا از اعضای شورای زنان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) عنوان کرد که در انتخابات محلی ۳۱ مارس ۲۰۲۴ آنان هم شهرداری‌های تصاحب‌شده و هم حقوق زنان را که ضبط شده‌اند از نو به‌دست می‌آورند و برای این هدف تلاش می‌کنند.

بالی‌کایا در گفتگو با خبرگزاری فرات یادآور شد که آنان در ۲۰۰ مرکز انتخابات خواهند داشت، یکی تز کارهای اساسی حزبشان نمایندگی زنان است و گفت: «ستم بر زنان از بدترین اشکال ستم بر انسان است. بدون مبارزه زنان و رهایی آنان، آزادی جامعه میسر نیست. لذا سازماندهی زنان و رهایی آنان از اهم برنامه‌های ماست.»

جدیت بر خط مبارزاتی بزرگ

بالی‌کایا اظهار داشت که آنان به‌عنوان شورای زنان دم پارتی برای انتخابات محلی در تدارک برنامه‌های خاصی هستند و افزود: «شورای زنان حزبمان و شورای سراسری حزبمان همفکرند که باید دستاوردهای زنان از نو به‌دست آیند. برای این نیز تصمیم به طراحی یک خط مبارزاتی بزرگ گرفته شد. از طرف دیگر فقر تاثیر زیادی بر زنان دارد. کار برای پایان‌دادن به فقر زنان و نتایج آن، در دوره پیش روی یکی از کارهای اصلی‌مان خواهد بود. در این پروسه یکی از وظایف و اهداف اصلی‌مان مبارزه علیه مواضع حاکمیت است که زنان را از عرصه‌ی اجتماعی دور ساخته و در خانه حبس می‌کند. دیدگاه مشترک درباره تداوم امور اجتماعی با زنان است.»

ما حقوق پایمال‌شده‌یمان را از نو به‌دست می‌آوریم

بالی‌کایا یادآور شد که شهردارهای قَیِّم بیشترین مداخله را در نهادهای زنان داشته‌اند و اظهار نمود که مبارزه آنان هم برای کسب مجدد شهرداری‌های تصاحب‌شده است و هم می‌خواهند حقوق زنان را از نو به‌دست آورند. وی گفت: «با نصب قیم به‌جای شهردارهای منتخب مردم و تصاحب شهرداری‌ها، دستاوردهای زنان را نیز ازبین برده‌اند. در شهرداری‌های تحت تصاحب قیم‌ها، مشاغل زنان توسط شهردارها خاتمه یافت، مراکز تولیدی و مناطق مشترک تولیدی زنان و مردان تعطیل شد. کار اساسی این انتخابات این است که دوباره شهرداری‌ها را تصاحب کنیم و با رویکرد مدیریت برای خلق‌های ما، مدلی از مدیریت محلی به‌وجود آوریم. ما با هم حقوقی که از زنان گرفته شده را دوباره کسب می‌کنیم و به زنان پس می‌دهیم. ما می‌خواهیم شهرهایمان را با این درک مدیریت کنیم که زنان حق ابزار نظر و دفاع از حقوق خود را دارند و باید در اداره امور سهیم باشند. ما در برنامه داریم تا شهرها را بر اساس ارزش و اعتبار انسانی از نو بسازیم.»

ما می‌گوییم که با هم پیروز خواهیم شد

بالی‌کایا اعلام کرد که شورای زنان دم پارتی یکبار دیگر اعلام داشته که بر اساس معیارهای مدیریت دموکراتیک محلی، مصمم هستیم خط آزادیخواهی زنان را در انتخابات دنبال کنیم و افزود: «عنصر اصلی اداره محلی؛ زنان هستند، شورای زنان ما مصمم به ساخت شهرهای زن‌محور است. مقرر شده است شهرداری‌هایی که توسط قیم‌ها تصرف شده‌اند باز پس گرفته شوند تا برنامه‌ی پیش از انتخابات با توافق شهرستان انجام شود و به نتیجه برسد. با این هدف، برای داشتن ریاست‌مشترک در شهرداری‌ها و نمایندگی برابر، بسیار مهم است که زنان برای نامزدی تشویق شوند و نامزدها فرصت‌های تبلیغاتی خود را تقویت کنند. ما از همه زنانی که خواهان آزادی، برابری و عدالتند؛ می‌خواهیم که باهم تلاش کنیم. دوره دم پارتی دوره زنان است، دوره آزادی است.»