«باید به وظیفه خود عمل نموده و وریشه مرادی را آزاد کنیم»

«وریشه به قدرت حاصل از اتحاد و هم‌صدایی زنان باور داشت. ما به کمک هم نیازمندیم، باید به وظیفه خود عمل کنیم و وریشه مرادی را آزاد نماییم.»

آکادمی شهید زیلان پَپوله وابسته به جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) در نوشته‌ای تحت عنوان "وریشه مرادی با نام سازمانی جوانا سنه، کجاست؟" اظهار داشته: «وریشه مرادی یکی از زنانی است که حکومت اعدام ایران از وی هراس دارد. دلیل ترس دولت ایران، از دست‌دادن قدرتش است. زیرا وریشه پیشاهنگ و مبارز حقوق زنان است و طبیعی است که با زنان در جامعه دیدار داشته باشد و اقدام به همکاری و سازماندهی آنان بکند.»

در ادامه این نوشتار درباره وریشه مرادی عضو کژار که از ۳ ماه پیش توسط نیروهای اطلاعات ایران ناپدید شده است، آمده: «وریشه مرادی یک زن سیاستمدار بود که برای احقاق حقوق همگانی و به‌ویژه زنان تلاش می‌کرد و برای تحقق یکسانی مابین زن و مرد در جامعه‌ای دموکراتیک مبارزه می‌کرد. باید از آرمان، افکار و باورهای وریشه دفاع کنیم. قدرت در اتحاد ماست و با اتحاد می‌توانیم وی را از این وضعیت نجات دهیم. رفیق وریشه همیشه به قدرت حاصل از حرکت و اتحاد زنان باور داشته است. ما به کمک هم نیازمندیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم و وریشه مرادی را آزاد نماییم.»

نیز آمده: «همه ما باید به زینب جلالیان و وریشه مرادی، به سپیده قلیان و نرگس محمدی و همه زنان آزادیخواه دیگری مبدل شویم که در حبس‌اند و سرنوشتی را که حکومت درصدد است بر ما تحمیل نماید، تغییر دهیم. ما باید مانع از این ادعای حکومت شویم که گویا پیشاهنگان حقوق زن در ایران ضدِ خدا هستند و باید مجازات شوند. افراد مبارز این داستان جعلی را باور ندارند و در مقابل به زندگی آزاد و برابر اعتقاد دارند. تنها ما هستیم که می‌توانیم وریشه مرادی را آزاد کنیم.»

در پایان این نوشته بر تداوم و تقویت فعالیت‌ها و مبارزات برای روشن‌شدن وضعیت وریشه مرادی و نیز آزادی وی تاکید شده است.