برگزاری کنفرانس زنان ایزدی و عرب شنگال

در آستانه سالیاد آزادسازی شنگال، کنفرانس "زن و دفاع از خود" زنان ایزدی و عرب برگزار شد و در آن درخواست شد تا همه جوامع منطقه با هم علیه توطئه‌های داعش، دولت ترکیه و پ‌دک متحد شوند.

کنفرانس "زن و دفاع از خود" زنان ایزدی و عرب در شنگال برای استقبال از سالیاد آزادسازی شنگال با چندین شعار برگزار گردید و در آن چندین پیام از جمله «اکنون ایده‌ی خلق دموکراتیک رهبر اوجالان، زنان ایزدی و عرب را متحد کرده است و ما باید علیه انواع توطئه‌ها متحد شویم» اعلام گردید.

شنگال در سوم اوت ۲۰۱۴ توسط تبهکاران داعش اشغال شد و هزاران ایزدی قتل‌عام شدند، هزاران زن و کودک توسط داعش اسیر و ربوده شدند و تاکنون سرنوشت چند هزار زن و کودک ایزدی نامعلوم است.

گریلاهای ه‌پ‌گ- یژا استار همراه با جوانان دواطلب ایزدی و در همکاری با ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ شنگال را از شر تبهکاران داعش نجات دادند. از آن پس کار بازسازی، سازمان‌یابی جامعه ایزدی و به‌ویژه زنان ایزدی آغاز گردید. حالا زنان ایزدی هم دارای نیروی دفاع از خود مستقلند و هم یک سازمان به نام TAJE دارند.

برای جلوگیری از قربانی‌شدن زنان ایزدی در جنگ و قتل‌عام‌ها، TAJE با همکاری یگان‌های زنان شنگال (ی‌ژش) کنفرانسی درباره "زنان و دفاع از خود" برگزار نمودند.

در این کنفرانس پیام‌های مهمی از جمله « اکنون ایده‌ی خلق دموکراتیک رهبر اوجالان، زنان ایزدی و عرب را متحد کرده است و ما باید علیه انواع توطئه‌ها متحد شویم و حالا نیز خطر زنان و جامعه ایزدی را تهدید می‌کند، لذا باید خود را با ایده‌های رهبر آپو مسلح نماییم و اقداماتمان را علیه توطئه‌های داعش، دولت ترکیه و حزب دموکرات کوردستان تقویت و هماهنگ کنیم، زنان باید خود را در برابر خشونت مردان آگاه سازند و بتوانند از حق خود دفاع کنند» منتشر شد.