بیانیه ۱۵ فوریه اتحادیه زنان انقلابی افغانستان

اتحادیه زنان انقلابی افغانستان (راوا) به مناسبت سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیامی را برای انترناسیونالیست‌های روژاوا منتشر کرد.

راوا در بیانیه‌ای که برای زنان انترناسیونالیست مبارز در روژاوا ارسال کرد، پیام تشدید مبارزه و همبستگی متحد برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زندانیان سیاسی را داد.

"ما از خواهران کورد خود جسارت می‌گیریم"

پیام راوا به شرح زیر است:

«به رفقای عزیز زن انترناسیونالیست در روژاوا،

ما به عنوان اتحادیه زنان انقلابی افغانستان (راوا) از مبارزه و همبستگی متحد برای آزادی عبدالله اوجالان و همه زندانیان سیاسی دفاع می‌کنیم.

بیش از نیم قرن است که زنان افغان زیر بار سنگین امپریالیسم و ​​رژیم‌های بنیادگرای سرکوبگر زندگی می‌کنند. اخیرا اداره طالبان بر زنان فشار بیشتری وارد کرده و همه چیز را نادیده گرفته است. او حقوق و حیثیت زنان را غصب کرد، آنها را در خانه‌هایشان زندانی کرد و حجاب اجباری را تحمیل کرد و کسانی را که رعایت نمی‌کردند دستگیر کرد.

با تمام این اوصاف، زنان افغان مانند هم‌جنس‌هایمان در سراسر جهان در برابر زندان، خشونت و تهدید مقاومت می‌کنند.

پیوند بین مردم کورد و افغانستان با درد مشترک ایجاد نمی‌شود. پیوند بین ما با مقاومت و عزم مشترک مشخص می‌شود. ما از خواهران کورد خود که دوش به دوش با همرزمان مرد خود می‌جنگند، شجاعت می‌گیریم.

'عبدالله اوجالان قدرت خود را برای تغییر نشان داد'

جنبش زنان مصداق عزم تزلزل‌ناپذیر زنان مبارز در ایران است و بر مشکلات بزرگی فائق آمده است.

رهبری آقای اوجالان نشان داد که زنان قدرت تغییر خود و جامعه را دارند.

برای ارج نهادن به رفقای زندانی و یاد و خاطره قهرمانانی که جان خود را از دست دادند، باید به وظایف خود تا برقراری آزادی و عدالت در سرزمین‌هایمان ادامه دهیم. همانطور که امپریالیسم و ​​افراط‌گرایی مذهبی نیروهایشان را علیه ما متحد می‌کنند، ما باید به عنوان انقلابی و مبارز بطور متحدانه در برابر اشغالگری، زن‌ستیزی و بی‌عدالتی بایستیم.

بیایید در همبستگی، آینده‌ای عاری از زندان و شکنجه بسازیم!»