بزرگداشت ویان سوران: نماد اراده و مقاومت شد

بزرگداشت شهید ویان سوران از فرماندهان شهید یژا استار در کانتون جزیره برگزار شد. در این بزرگداشت‌ها پیام این بود که ویان سوران نماد علم، اراده و مقاومت بود.

کنگره استار یاد شهید ویان سوران (لیلا ولی حسین) را که در ۱ فوریه ۲۰۰۶ به منظور اعتراض به توطئه بین‌المللی و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در منطقه هفتانین بدنش را به آتش کشیده بود، گرامی داشت.

مراسمات یادبود در شهرستان‌های دِریک، منطقه تربِسپیه و تل‌تمر کانتون جزیره برگزار شد.

دِریک

ده‌ها زن در مراسم بزرگداشتی که در مرکز کنگره استار برگزار شد، شرکت کردند.

بنفش عبدو، عضو کنگره استار، گفت: «ویان که علیه ذهنیت فئودالی جامعه که زنان را فرودست می‌دید قیام کرد، راهپیمایی آزادی خود را در جنبش آزادی‌بخش کوردستان آغاز کرد. ویان با به آتش کشیدن بدن خود در برابر توطئه بین‌المللی که علیه رهبر عبدالله اوجالان و جنبش آزادی ایجاد شده بود، به مشعل آزادی که میهن را روشن می‌کند مبدل شد.»

تربِسپیه

اعضای کنگره استار در تربِسپیه به مناسبت هجدهمین سالگرد شهادت شهید ویان سوران در مقابل مقر خود بیانیه مطبوعاتی دادند. این بیانیه توسط بلقیس حسن، عضو کنگره استار قرائت شد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه شهید ویان سوران سمبل علم، اراده و مقاومت بود، گفته شد: «شهید ویان با آتش زدن بدن خود در برابر ظلم و سیاست‌های همسان‌سازی علیه مردم کورد به نماد مقاومت تبدیل شد.»

تل‌تمر

کنگره استار جلسه‌ای علنی در مرکز شورای خانواده شهدا برگزار کرد.

گل‌بهار کوبانی که به نمایندگی از کنگره استار در این نشست صحبت می‌کرد، تاکید کرد که مبارزه باید برای جلوگیری از دشمن گسترش یابد. گل‌بهار کوبانی گفت: «شخصیت شهید ویان را باید مثال بزنیم. ما باید از شهدا پیروی کنیم تا آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را تضمین کنیم.»

در این مراسم فیلمی در رابطه با زندگی مبارزاتی شهید ویان سوران مشاهده شد.