بزرگترین پاسخ به توطئه گسترش هرچه بیشتر مبارزه است

گریلاهای یژا استار با محکوم کردن توطئه ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفتند: «بزرگترین پاسخ به این توطئه گسترش هر چه بیشتر مبارزه در هر زمینه است.»

گریلاهای یگان‌های زنان آزاد- استار (یژا استار) در بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

گریلای یژا استار دیرَن سَما: «دولت ترکیه با تعمیق انزوا نشان می‌دهد که چقدر از ایده‌های رهبر آپو می‌ترسد. آنها می‌دانند که هر چقدر هم رهبر را در اسارت نگه دارند، مبارزه رهبری با قدرت‌های بین‌المللی هرگز سست نخواهد شد. نیروهای بین‌المللی می‌خواستند با دستگیری رهبری از گسترش افکار ایشان جلوگیری کنند. اما با وجود توطئه نتوانستند به نتیجه برسند. رهبری با مبارزه خود توطئه را خنثی کرد و امروز در عرصه‌های مبارزه در سراسر جهان کمپینی برای آزادی جسمانی رهبری انجام می‌شود.

بگذارید همه بدانند که رهبری ما آزاد است، بزرگترین پاسخ به توطئه گسترش هرچه بیشتر مبارزه در هر زمینه است. کشورهای اشغالگر هر چقدر هم حمله کنند نمی‌توانند پیروز شوند. زیرا همه می‌بینند که دولت ترکیه در برابر جنبش آزادی و رهبری آن چقدر ضعیف است. به همین دلیل هیچ چیز نمی‌تواند جلوی ایدئولوژی رهبری را بگیرد، زیرا این ایدئولوژی به تمام بشریت اشاعه یافته است. با فلسفه رهبر آپو، بشریت از تاریکی به سوی روشنایی حرکت می‌کند، به همین دلیل می‌گوییم که رهبر ما برای ما مانند خورشید است، راه ما را روشن می‌کند و راه درست را به ما نشان می‌دهد. به همین دلیل است که هیچ کس نمی‌تواند خورشید ما را تاریک کند. با این موضع‌گیری، با مقاومت تونل‌های جنگی، آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد و در مبارزه پیروز خواهیم شد.»

گریلای یژا استار سَما بروسک: آنها می‌خواستند در شخصیت رهبر آپو مردم کورد را نابود کنند. اما در بحبوحه این خطر، رهبری مبارزه خود را بیش از پیش گسترش داد. دولت ترکیه فکر می‌کند که با حملات خود مبارزه گریلایی را تضعیف و خنثی می‌کند، اما فراموش کرده است که کسانی که مبارزه می‌کنند و برای عزت می‌جنگند، مبارزان آزادی هستند. سلاح‌های ممنوعه مورد استفاده در حملات علیه مناطق حفاظتی مدیا مستقل از توطئه بین‌المللی نیستند. اما خط‌مشی آزادی همیشه پیروز است. دولت ترکیه تصور می‌کرد که می‌تواند نیروی گریلایی را با استفاده از سلاح‌های ممنوعه و سلاح‌های شیمیایی نابود کند. اما هیچ سلاح و نیرویی بر اراده آزادیخواهانی که در رکاب رفقا ویان، سارا، روکن، اَردال و روژهات می‌جنگند، تأثیر نمی‌گذارد. با قدرتی که از فلسفه رهبر آپو می‌گیریم مبارزه خواهیم کرد و کوردستان را آزاد می‌کنیم.»

گریلای یژا استار خویندا کوبانی: اگر امروز می‌توانیم بجنگیم، به یمن تلاش‌های رهبر آپو است. اندیشه‌های رهبری در سراسر جهان گسترش یافته است. اکنون مردم خاورمیانه می‌دانند که می‌توانند زندگی آزاد و برابری بر اساس اندیشه‌های رهبری داشته باشند. به همین دلیل بود که وقتی توطئه انجام شد، مردم و گریلاها با تمام وجود در میدان مبارزه‌ای بی‌امان انجام دادند. مخصوصاً رفقای ما که حلقه‌ای از آتش به دور رهبر آپو تشکیل داده بودند، نور فلسفه وی را گستراندند. یکی از فرماندهان ما که با موضع‌گیری و عملیات خود واکنش موثری نشان داد، رفیق ویان سوران است که با اقدام خود در ۱ فوریه ۲۰۰۶ اثر خود را در مبارزات خلق کورد بر جای گذاشت. امروز به عنوان مبارزان یژا استار در خط‌مشی‌ای که رفیقمان ویان ایجاد کرده است می‌جنگیم.»

گریلای یژا استار هَلبَست روژئاوا: ما توطئه ایجاد شده توسط کشورهای سلطه‌گر علیه رهبر خود را محکوم می‌کنیم. رهبر آپو با وجود اینکه از لحاظ جسمانی اسیر شده است، ولی با عقاید خود آزاد است. اندیشه‌های رهبر آپو نه تنها در کوردستان بلکه در سراسر جهان گسترش یافت. امروز هم می‌بینیم که اندیشه رهبر آپو در سراسر جهان گسترش یافته است. رهبر آپو زندان امرالی را به یک مدرسه تبدیل کرد. او افکار و فلسفه خود را عمیق‌تر کرد. این وظیفه و مسئولیت ماست که افکار و فلسفه رهبر آپو را گسترش دهیم. این مسئولیت خلق است که بیشتر از آن صیانت بعمل آورد. آزادی خلق کورد و آزادی همه خلق‌های ستمدیده با آزادی جسمانی رهبر آپو پیوند خورده است.»