دَم پارتی زنان را فرخواند: بیایید مقاومت را گسترش دهیم

خالده ترک‌اوغلو سخنگوی مجلس زنان دَم پارتی به حمله به مطبوعات کورد و زنان کورد اعتراض کرد و گفت: «از تمامی زنان می‌خواهیم، علیه جنگ و فقر و بیکاری، بیایید مقاومت را گسترش دهیم.»

خالده ترک‌اوغلو سخنگوی مجلس زنان حزب برابری و دمکراسی (دَم پارتی) در رابطه با دستورکارها و‌موضوعات زنان در ساختمان کل مرکزی کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد.

 خالده ترک‌اوغلو اعلام نمود در این دوره‌ی پس از انتخابات، به مانند همیشه برای دَم پارتی ریاست مشترک و نمایندگی برابر یک اصل غیر قابل تغییر است، در انتخابات نیز زنان به کسانی که به سیستم ریاست مشترک حمله می‌کردند، پاسخ مناسبی دادند. دشمنان زنان شکست خوردند، زنان برای ایجاد جامعه‌ای آزاد و برابر پیروز شدند.

خالده ترک‌اوغلو تاکید نمود علیه کسانی که می‌خواهند از طریق تهدیدات قیوم، شهرداری‌ها را مصادره نمایند، اراده‌ای قوی نشان می‌دهیم‌، زنان حول فلسفه‌ی «ژن، ژیان، آزادی» جمع شده‌اند، در شهر و‌ روستا و منطقه و محله‌ها خود را اداراه می‌کنند.

خالده ترک‌اوغلو حمله به مطبوعات آزاد را محکوم کرد و اعلام نمود، لازم است فورا روزنامه‌نگاران دستگیر شده در آنکارا و استانبول آزاد گردند، همچنین بر حمایت از مؤسسات مطبوعات آزاد در بلژیک تاکید کرد و گفت: «ما می‌دانیم منشا حمله به مطبوعات آزاد کجاست، این حمله ضد موجودیت و اتحاد خلق کورد است، قطعا فقر و بیکاری را برای خلق‌ها در پی خواهد داشت، قتل‌عام و خشونت علیه زنان را افزایش می‌دهد، سرمایه‌داران سلاح و تبهکاران جنگ را قوی‌تر خواهد نمود.»

سخنگوی دَم پارتی به گسترش و ترویج سیاست جنگ در جهان توجه کرد و از زنان به عنوان اولین قربانیان جنگ نام برد، در ادامه تاکید نمود که این سیاست جنگ در جهان و به ویژه در خاورمیانه بجز تعمیق بحران‌ها هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

در ادامه اعلام نمود، جنگ ویژه‌ای علیه مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی زنان کورد اجرا می‌شود، همکاری با زنانی که علیه داعش مبارزه می‌کنند، جرم نیست و گفت: «آن‌چه وجود دارد، اصرار و پافشاری بر سیاست جنگ و انزواست. آن‌چه در اصل مورد هدف قرار می‌گیرد، پارادایم دمکراتیک و آزادی‌خواهی زنان و اکولوژی آقای اوجالان است که به امید خلق‌های خاورمیانه تبدیل شده است.»

در ادامه خالده تاکید نمود، به عنوان زنان پاسخ مناسبی را به حکومت خواهیم داد که می‌خواهد انزوا را به عنوان یک سیستم تحمیل نماید، به پرونده‌ی کوبانی توجه کرد و اعلام نمود حمایت از زنانی که علیه داعش جنگیدند‌، جرم نیست، انقلاب کوبانی، انقلاب زنان است، تا پایان از آن‌ حفاظت خواهیم کرد؛ درخواست نمود در نشست بعدی پرونده‌ی کوبانی از زندانیان حمایت صورت بگیرد.

در پایان گفت: «از تمامی زنان می‌خواهیم،علیه جنگ و فقر و بیکاری، بیایید مقاومت را گسترش دهیم.»