دانشجویان حسکه از قیام خلق‌های ایران و روژهلات کوردستان پشتیبانی کردند

در حسکه دختران دانشجو برای پشتیبانی از قیام خلق‌های ایران و روژهلات کوردستان و نیز محکوم‌کردن مسموم‌سازیهای دختران دانش‌آموز؛ تصویر یک دختر با ماسک و شعار زن؛ زندگی؛ آزادی را بر دیوار دانشگاهشان نقاشی کردند.

دختران دانشجو که عضو جنبش دانشجویان دموکراتیک‌اند؛ برای حمایت از زنان و دختران ایران و روژهلات کوردستان که در تداوم قیام زن؛ زندگی؛ آزادی با حملات وحشیانه مسموم‌ساطی روبرو شده‌اند یک اعلامیه منتشر کردند.

در یک کنفرانس خبری در مرکز جنبش دانشجویان دموکراتیک در روژآوای کوردستان و در شهر حسکه؛ اعلامیه توسط نارین عضو این جنبش قرائت گردید.

'همواره به احترام زن؛ زندگی؛ آزادی از قیام خلق‌های ایران و روژهلات کوردستان حمایت کنیم'

در این اعلامیه آمده که نقش زنان جوان و دانشجویان در قیام زن؛ زندگی؛ آزادی برجسته است و در این راستا زنان جوان روبروی حملات جنایتکارانه رژیم ایران قرار گرفته‌اند.

اعلامیه به‌شرح زیر است:

خطاب به افکار عمومی؛

دولت ایران در برابر قیام خلقهای ایران و روژهلات کوردستان قتل‌عام انجام می‌دهد و در این راستا از انواع راهها وارد شده و به خلق انقلابی ضربه می‌زند. به‌همین دلیل بسیاری از زنان جوان که رهبری این اعتراضات را در دست داشتند به شیوه‌ای درندانه به‌قتل رسیدند. اما دولت فاشیست ایران با این جنایتها کوتاخ نیامد و در مرحله فعلی دست به مسوم‌سازی دختران دانش‌آموز و دانشجو زده است که با شعار زن؛ زندگی؛ آزادی رهبر آپو نقش برجسته‌ای در این قیام دارند. ما به‌عنوان یک جنبش دانشجویی دموکراتیک این عمل غیراخلاقی را محکوم می‌کنیم و بهمین منظور در کمپین "زن زندگی آزادی را به پیروزی برسان" شرکت می‌کنیم. ما برای حمایت از زنان ایران و روژهلات کوردستان همواره در میدان خواهیم بود.

این دانشجویان اعلام کرده‌اند که رژیم حاکم در ایران ۴۴ سال است برای ماندن در قدرت؛ دستگیری و شکنجه و اعدام می‌کند و حالا نیز به مسموم‌سازی دختران جوان دست زده است. نیز گفته است؛ قطعا این یک هدف اتفاقی و بی دلیل نیست. تاکنون محصلین و دختران بیشتر از ۵۰۰ مدرسه در شهرهای روژهلات کوردستان ازجمله سنه؛ مهاباد؛ ایلام؛ کرماشان؛ سقز؛ مریوان؛ بوکان و شهرهای ایران ازجمله تهران؛ قم؛ اصفهان؛ کرج؛ شیراز و غیره مورد حمله‌ی شیمیایی قرار گرفته و بیش از ۹هزار دانش‌آموز مسموم شده‌اند که تاکنون حداقل ۵ نفر از آنان جانشان را از دست داده‌اند. بخشی از اینها دانشجو هستند اما اکثریت آنها دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانند. ما به‌عنوان دانشجویان دختر این خشونت و مسوم‌سازیها را محکوم کرده و در قبال آن ساکت نمی مانیم. ما همواره مدافع جنبش آزادی زنان خواهیم بود.