در ایران طی دو ماه ۴۶ زن و دختر به قتل رسیدند

بر اساس گزارش NUJINHA، بین ژانویه تا فوریه ۳۴ زن و دختر در ایران به قتل رسیده‌اند. ۱۲ زن و دختر نیز به طرز مشکوکی جان خود را از دست دادند.

در ایران کشتار زنان و مرگ‌های مشکوک زنان به دلیل سیاست‌های حکومتی روز به روز در حال افزایش است. بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط نوژنها ۴۶ قتل و مرگ مشکوک در ایران بین ژانویه تا فوریه رخ داده است.

آمار خشونت علیه زنان بین ژانویه و فوریه به شرح زیر است:

- در ۲ ژانویه؛ ۲ زن جوان توسط سارقی در شهرستان مرند ربوده و به قتل رسیدند. زن ۶۵ ساله ساکن تهران توسط دربان ساختمان برای سرقت اثاثیه کشته شد. زن میانسال ساکن تهران نیز توسط پسرش به قتل رسید. زن جوان ساکن اردبیل هم توسط خانواده‌اش به قتل رسید.

- در 22 ژانویه؛ زن جوانی توسط برادرش در شهر شیراز به قتل رسید.

- ۲۳ ژانویه دختری ۱۶ ساله به نام شیرین در مشهد به طرز مشکوکی جان باخت. پردیس کریمی 14 ساله اهل سنه نیز به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. مرگ هر دو دختر به عنوان «خودکشی» ثبت شد.

- در ۲۴ ژانویه مادر دو فرزند، ۳۲ ساله به نام افشان فتحیان به طرز مشکوکی جان باخت.

- ۲۵ ژانویه یک دختر ۱۷ ساله به نام فرزانه قادری اقدم اهل روستای مشکان از توابع شهرستان پیرانشار به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. مرگ دختر جوان «خودکشی» ثبت شد. زن جوان ۲۶ ساله ای نام فائزه ساکن شهرستان کوار استان فارس نیز توسط شوهر مطلقه خود به قتل رسید.

- ۲۶ ژانويه دختری ۱۵ ساله به نام هاوژین مصطفی پور اهل مهاباد به طرز مشکوکی جان باخت.

- در ۲۹ ژانویه یک دختر ۹ ساله توسط نامادری خود در شهر یزد به قتل رسید که هویت وی مشخص نشد.

-در ۳۰ ژانویه یک دانش آموز کلاس اولی به نام فاطمه اهل شهر کرج توسط همسایه‌اش به قتل رسید.

- روز اول فوریه زن میانسالی به نام گلی یعقوبی و دختر کوچکش راضیه شعبانیان در خانه خود در روستای الک آباد بروجرد لرستان توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. زن ۲۷ ساله ای به نام زهرا نظریان در زندان سبزوار به دار آویخته شد.

- در ۵ فوریه یک زن ۳۰ ساله و مادر ۶۰ ساله‌اش در منزل خود در تهران توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند.

- ۶ فوریه جسد زن جوان ۲۲ ساله ای در سد قره قاچ شهرستان سمیرم استان اصفهان پیدا شد. از علت مرگ زن جوان که هویتش فاش نشده است اطلاعی در دست نیست. در شهرستان گرمسار زن ۶۰ ساله ای که هویتش مشخص نشده است توسط پسرش به قتل رسید. زن جوان ۳۰ ساله ساکن تهران که هویتش فاش نشده است از روی پل عابر پیاده پرید و به زندگی خود پایان داد. زن ۴۵ ساله ساکن بروجرد استان لرستان توسط برادرزاده شوهرش به قتل رسید.

- در 7 فوریه؛ یک زن جوان در خودروی سواری در اندیمشک توسط پلیس کشته شد. دختر ۱۶ ساله ای به نام نارین یوسفی اهل روستای بانیلاوان شهرستان جوانرو به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.

- در ۱۱ فوریه؛ یک زن ۱۸ ساله افغانی به نام زینب م. ساکن مشهد توسط شوهرش به قتل رسید.

- در ۱۲ فوریه؛ زن جوانی به همراه شوهر و خواهر شوهرش در چهارزبر شهرستان کرماشان-شاباد (اسلام آباد غرب) توسط فردی ناشناس به قتل رسید. جسد زن جوان ۳۵ ساله به نام رقیه کلهری اهل پیرانشار در سد سیلوین پیدا شد. دختر ۱۳ ساله ای به نام هونیا بهرامی اهل سقز به طرز مشکوکی جان باخت. زن جوان ساکن تبریز توسط شوهرش به قتل رسید.

- در ۱۳ فوریه؛ در تهران زن ۲۴ ساله ای به نام سمیرا توسط همکارش به قتل رسید.

- در ۱۵ فوریه؛ زن ۴۲ ساله ای به نام مریم ساکن تهران توسط دستیارش به قتل رسید. یک زندانی زن که هویتش مشخص نشده و محکوم به اعدام بود در زندان تهران به طرز مشکوکی جان باخت. زن ۴۰ ساله ای به نام گلاله کریمی اهل دیواندره به طرز مشکوکی جان باخت. در تهران زنی ۴۰ ساله به نام فتانه به قتل رسید. جسد زن ۵۳ ساله ای به نام مهناز ساکن تهران پیدا شد. مشخص شد زیورآلات ارزشمند این زن به سرقت رفته است. زن جوانی به نام شهره ساکن تهران توسط فردی ناشناس به قتل رسید.

- در ۱۸ فوریه؛ در شهرستان فاریاب استان کرمان مردی ۲۶ ساله مادر، ۲ خواهر، همسر برادر و ۲ دختر و ۴ برادرزاده خود را که در مجموع ۱۲ نفر بودند را کشت. جسد زن جوانی که با مواد محترقه به قتل رسیده بود در جاده ورامین پیدا شد.

- در ۱۹ فوریه؛ زن جوانی در کاشان توسط شوهر مطلقه اش به قتل رسید.