در برابر سیاست‌های فشار در ۸ مارس در میادین خواهیم بود

مدیر دب‌پ و فعال ت‌ژ‌آ از همه زنان خواستند تا در روز ۸ مارس به میدان بروند و سازماندهی خود را در برابر حملات و فشارهای حاکمان افزایش دهند.

به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، زنانی که در شهرهای کوردستان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند، روز جمعه هشتم مارس را در میدان ایستگاه آمد برگزار می‌کنند.

ما در ۸ مارس در میدان خواهیم بود

امل سومبول، مدیر دب‌پ، اعلام کرد که زنان هزار سال است با ذهنیت سلطه‌گر مردانه مبارزه بزرگی می‌کنند و خاطرنشان کرد که زنان باید در هر شرایطی وارد میدان شوند. امل سومبول هشتم مارس را فرصتی بزرگ برای این امر بیان کرد و گفت: «مقاومت زنان در ایران و روژاوا الگوی بزرگی برای جهان و ما در عرصه مبارزات زنان کورد است و این به ما نشان می‌دهد که ما قدرت مقاومت در برابر هر ذهنیتی را در هر زمینه و هر کجا داریم. ما به این ذهنیت که حضور ما نادیده گرفته می‌شود، پاسخ بزرگی خواهیم داد. ما در ۸ مارس مخالف کشتار زنان، آزار و اذیت و تعرض به زنان، اعمال سیاست‌های جنگ ویژه در منطقه و فشار و حمله به جنبش زنان هستیم. ما از همه زنان در هر کجا می‌خواهیم به میدان بیایند.»

ما باید خودمان را در هر زمینه‌ای سازماندهی کنیم

دورشین یالین، فعال ت ژ آ ۸مارس را به همه زنان تبریک گفت و اعلام کرد،  «ما باید مبارزه خود را در برابر همه آداب و رسوم و الگوهایی که مردان بر زنان تحمیل می‌کنند، افزایش دهیم. این روز به روز در حال رشد است و در سراسر جهان گسترش می‌یابد. ما باید سازماندهی خود را در جهان افزایش دهیم. در هر میدانی امسال سالی فعال و مهم در عرصه مبارزات زنان بود، ۸ مارس یک دستاورد بزرگ برای زنان است و ما هر روز به آن ادامه خواهیم داد، در هر شرایطی از این دستاورد محافظت کنید. با روحیه ۸ مارس ما همه جا در میدان خواهیم بود.»