در کرکوک، رژاک طی فعالیتی یاد زنان قربانی خشونت را گرامی داشت

به مناسبت ۲۵ نوامبر تحت شعار «علیه کشتار زنان با فلسفه‌ی ژن، ژیان، آزادی به مبارزه ادامه می‌دهیم‌»، رژاک در شهر کرکوک کنفرانسی را برگزار کرد.

عصر امروز جمعه، در شهر کرکوک واقع در شهر باشور کوردستان، در ادامه‌ی فعالیت‌ها به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت زنان، با شعار «علیه کشتار زنان با فلسفه‌ی ژن، ژیان، آزادی به مبارزه ادامه می‌دهیم‌»، سازمان زنان آزادی کوردستان (رژاک) در شهر کرکوک فعالیتی متشکل از سمینار و فیلم مستند در رابطه با ستمی که علیه زنان در جهان و کوردستان صورت می‌گیرد، برگزار شد.

در این فعالیت تعداد زیادی از فعالین و سازمان‌های عرصه‌ی زنان و جامعه‌ی مدنی و شخصیت‌های شهر کرکوک در این فعالیت حضور داشتند.

در این فعالیت، عکس تعدادی از زنانی که قربانی خشونت شده‌اند و کسانی که توسط اشغال‌گر به شهادت رسیده‌اند و شعارهای «زن، زندگی است آن را مکش»، «ژن، ژیان، آزادی»، «اشغال‌گران دلیل تمامی خشونت‌ها هستند»، «زنده باد اتحاد زنان»، «ما زنان ناموس هیچ کس نیستیم، ناموس ما آزادی ماست»، به نمایش درآمدند.

این سمینار از سوی شادیه صمد عضو شورای اجرایی سازمان زنان آزاد کوردستان تقدیم گردید و گفت: «دلیل تمامی قتل و خشونت علیه زنان اشغال‌گری است به همین سبب باید مبارزه را تقویت کنیم و علیه ذهنیت اشغال‌گری و قتل زنان مبارزه نماییم.»

در ادامه شادیه صمد گفت: «هر روز زنان نسل‌کش می‌شوند، این بمباران و‌‌ ترورها که در سرزمین ما وجود دارند این همان ذهنیتی است که علیه زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحت عنوان ناموس که زنان را مال ‌و سامان خود می‌داند.»

پس از این سمینار، فیلم مستندی درباره‌ی‌ تاریخ و‌‌ ستمی که به زنان روا داشته می‌شوند‌ در سطح جهان و ‌کوردستان‌ به حضار تقدیم شد.