«در روژآوا زنان پیشروان جامعه هستند»

ثریا مصطفی عضو رهبری شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) گفت: «زنان در روژآوای کوردستان پیشاهنگ‌اند، اما در مناطق اشغالی توسط دولت ترکیه هر روز زنان کشته می‌شوند.»

ثریا مصطفی، عضو شورای زنان حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) درباره ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

ثریا مصطفی با بیان اینکه برای شکستن کرامت جامعه در مناطق اشغالی، هر روز زنان مورد خشونت و قتل قرار می‌گیرند، گفت: «زنان هر روز در آن مناطق مورد خشونت و شکنجه، آدم‌ربایی و قتل قرار می‌گیرند. به‌ویژه در مناطق تحت اشغال دولت ترکیه، این رویدادها بیشتر دیده می‌شود. دولت ترکیه و مزدورانش می‌خواهند با کشتن زنان، جامعه را تضعیف و نابود کنند. در مدت اخیر، سیستم فاشیستی دولت ترکیه با خشونت خود علیه زنان می‌خواهد تغییرات جمعیتی را در درجه اول در عفرین و تمام مناطق اشغالی ایجاد کند. تلاش می‌کند تا فرهنگ و سبک زندگی خود را در تمام بخش‌ها به جامعه تحمیل کند تا اشغالگری خود را در آن مناطق توجیه کرده و با زور، جامعه را مجبور به پذیرش نظام خود کند. در برابر این اعمال ضد بشری، همه حقوقدانان، نهادها و سازمان‌های مدنی سکوت کرده‌اند.»

زنان پیشاهنگان ادارات خودگرانی هستند

ثریا مصطفی در ادامه سخنان خود به نقش زنان در انقلاب روژآوای کوردستان پرداخت و چنین گفت: «زنان هزاران سال است که به واسطه سنت‌ها، ادیان، مذاهب و فرقه‌ها و نظام هایی که قوانین خود را بر جامعه تحمیل کرده‌اند، از حقوق طبیعی خود محروم بوده‌اند. اما در قرن ۲۱ام، به‌ویژه در سال ۲۰۱۱، انقلاب روژآوای کوردستان که با تفکرات و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان آغاز شد، منبع الهامی برای زنان شد تا خود را از قید آن سوابق رها کنند. زنان روژآوا خود را شناختند و در مدیریت جامعه جای گرفتند. زنان در روژآوای کوردستان رهبری سیستم خودگردانی و رهبری مشترک تمام نهادها را بر عهده دارند و نقش اصلی را بر دوش خود گرفته‌اند. انقلاب روژآوا نتیجه‌ی سالها مبارزه بود. با انقلاب روژآوا، زنان گام‌های بلندی در راه آزادی و حقیقت زنان برداشتند. برای زنان جهان هم نمونه بوده‌اند.

زنان هرگز به عقب برنمی‌گردند

ثریا مصطفی درباره هدف‌قرار دادن زنان پیشرو گفت: «دشمنان هر روز به اراده، برابری اجتماعی و دستاوردهای زنان حمله می‌کنند. آنها هر روز زنان پیشرو را هدف قرار می‌دهند که جامعه خود را رهبری نموده و نقش خود را در همه بخش‌های جامعه ایفا می‌کنند. با این هجمه‌ها سعی می‌کنند زنان را وادار به عقب‌نشینی کنند. اما زنان اثبات نموده و تایید کرده‌اند که زنی که بوی آزادی را استشمام کرده است، هرگز قدمی به عقب بر نخواهد داشت.»