در سوئیس کارگاه ‌«زن و رهبری» برگزار شد

در بسیاری از شهرهای سوئیس کارگاه ‌«زن و رهبری» برگزار خواهد شد. این کارگاه ابتدا در شهر لنزبورگ برگزار خواهد شد.

کارگاه زن و رهبری

کمیته ژنئولوژی اتحاد زنان کورد در سوئیس ‌(ی‌ژک‌-س) مورخ ۲۱-۳۰ آوریل در شهرهای آرگائو، زوریخ‌، اس‌ت. گالن، لوزرن، لوزان، ژنو و وینترتور واقع در کشور سوئیس با عنوان ‌«زن و رهبری‌‌» کارگاه‌هایی برگزار خواهد کرد. در این کارگاه‌ها اهمیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای زنان و اینکه چه چیزهایی لازم است در زندگی زنان تغییر کند، ارزیابی خواهند شد.

اولین کار و کنش این آتلیه از سوی کمیته ژنئولوژی سوئیس و مجلس زنان روژبین در آرگائو در مرکز جامعه کورد دمکراتیک در شهر لنزبورگ برگزار شد. مدیریت کار و کنش این کارگاه و عضو آکادمی ژنئولوژی، نورا مارینو از کنش‌های‌شان در ارتباط با پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، آزادی‌خواهی زنان بحث نمود. سپس زنانی که در این کنش‌ها شرکت‌ کردند بیان داشتند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای‌ آنان چه معنایی دارد.

«موضوع روز ما رهبری است»

نورا مارینو اعلام کرد که کارزار ‌‌‌«آزادی برای اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» در بسیاری از کشورهای جهان از آن صیانت به عمل آمد  و در این صیانت هم زنان نقشی اساسی ایفا کردند. نورا مارینو چنین گفت‌: ‌«دلیل اینکه ما این کنش را در ماه آوریل انجام می‌دهیم اینست که رهبر آپو در این ماه به دنیا آمده است. ما خواستیم کنش رهبری و زنان به موضوع اصلی روز ما در این ماه مبدل شود. ما می‌خواهیم درک کنیم که رهبری، دانش زنان را چگونه به منصه حضور رسانید.‌»

نورا مارینو اعلام کرد که زنان از هر سنی می‌توانند در کنش‌های کارگاه شرکت کنند و بیان داشت‌: ‌«ما می‌خواهیم نشان بدهیم که در زندگی هر زن،‌ رهبری به چه معناست و در زندگی آنان چه چیزی را تغییر داده است.‌‌‌»

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«هدف ما تنها شکست دادن انزوای تحمیلی نیست‌؛ بلکه آزادی جسمانی رهبری است»

نورا محمد این مهم را ابراز نمود‌:

‌«ما در کنش‌های کارگاه گفتگو می‌کنیم که چگونه می‌توانیم از رهبری صیانت کنیم. پاسخ، پرسش ‌‌‌‌‌‌«آیا شما می‌خوهید به زنی آزاد مبدل شوید‌» که رهبری برای زنان مطرح ساخته، بسیار مهم است. این کنش کارگاه بی‌گمان بخشی از کارزاری است که برای ازادی جسمانی رهبر آپو آغاز شده می‌باشد. هدف اساسی این کارزار تنها شکست انزوای تحمیلی نیست. البته که ما زنان می‌خواهیم از امرالی مطلع شده و آگاهی دریافت کنیم. اما هدف اساسی ما آزادی جسمانی رهبر آپو می‌باشد. برای این هم هرچه از دست ما برآید، انجام خوهیم داد. رهبری بیان می‌دارد‌؛ ‌«اگر من را درک می‌کنید، پس عمل کنید.‌‌‌‌‌» برای اینکه ما آزاد شویم،‌ باید وظیفه و مسئولیتی که برعهده‌ ما می‌باشد را عملی کنیم. برای این هم الزامی است که اندیشه‌های رهبری را به صحیح‌ترین شیوه درک کرده و به شیوه صحیح هم عملی سازیم.‌»