دولت تلاش کرد زلزله را به فرصت تبدیل کند

اتحادیه‌ی دمکراتیک زنان علوی خاطرنشان کرد، دولت تلاش کرد زلزله را به فرصت تبدیل کند و به اهمیت حمایت اجماعی اشاره کرد.

 اتحادیه‌ی دمکراتیک زنان علوی به مناسبت سالگرد زلزله‌ی ۶ فوریه‌ی ۲۰۲۳ بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

در این بیانیه به این اشاره شده است که باوجود سرمای شدید ولی دولت پس از ۳ روز در محل فاجعه حاضر شد. عملیات جست‌و‌جو و نجات دادن انجام نمی‌شد. مانع دیگر تیم‌های امدادی و همکاری‌ها می‌شود و از دستگیری آن‌ها شرم نمی‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت ترکیه در تلویزیون، کارزارهای دروغین نشان می‌دهد و از احساس خلق سواستفاده می‌کند و طرحی را با عنوان «چگونگی استفاده از آرای مردگان» را ایجاد کرده و کمک‌ها را برای تبهکاران داعش ارسال کرده است.

در ادامه‌ی بیانیه به این اشاره شده است، دولت سعی می‌کند نژاد علویان و خلق کورد را از بین ببرد، در ادامه تاکید شده است این مسئولیت اجتماعی و اخلاقی و وجدانی همگان است تا سرنوشت آن هزاران کودکی را مورد بازخواست قرار دهند که مفقودالاثر شده و تحویل دست فرقه‌های مذهبی شدند. در ادامه ذکر شده است: «لازم است در برابر تاریکی و تن‌فروشی بیاستیم. با وجود این‌که یک سال از زلزله گذشته است، خلق منطقه‌ی زلزله زده با خسارت و تلفات مواجه می‌شوند.»

همچنین بر این تاکید شده است که کمک‌ها هرچه قدر هم ضعیف باشند، سازماندهی زندگی ادامه خواهد یافت. از همگان خواسته شد تا با همان روحیه‌ی‌ حمایتی یک سال پیش اکنون نیز به همکاری و حمایت ادامه دهند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که تقدس‌ حق زندگی از طریق زن و جوانان محافظت می‌شود، همچنین از خلق‌ها خواسته شده است خود را از تمامی بدی‌ها برهانند و مبارزه را گسترش دهند.