دیروک جودی: ما هم مانند بریتان تا آخرین لحظه مقاومت می‌کنیم

گریلای یژا استار؛ دیروک جودی در ۳۱مین سالیاد شهادت بریتان ضمن گرامیداشت وی، گفت: «ما نیز مانند رفیق بریتان تا آخرین لحظه از وطنمان دفاع می‌کنیم. همان‌طور که اقدام رفیقمان موفقیت‌آمیز بود، ما هم به پیروزی می‌رسیم.»

گریلاهای ی‌پ‌گ و یژا استار در شرایط بسیار سخت نبرد و زندگی روزانه، علیه دشمن اشغالگر از سرزمین کوردستان دفاع می‌کنند. دختر انقلابیِ درسیم؛ بریتان، ۳۱ سال پیش در سال ۱۹۹۲ هنگامی که برای دفاع از میهنش می‌جنگید، علیه خیانت خود را از صخره‌ای به پایین انداخت.

گریلای یژا استار؛ دیروک جودی به ارزیابی اهمیت اقدام فدائی شهید بریتان پرداخت.

دیروک جودی در شخص شهید بریتان، یاد همه شهدای آزادی کوردستان را نیز گرامی داشت و گفت: «زمانی که رفیق بریتان به شهادت رسید، دوره‌ای بود که خیانت در آن افزایش یافته بود. اکنون نیز رفقای ما علیه خیانت در زاپ، آواشین و متینا با روحیه‌ی شهید بریتان در حال نبرد و مقاومتی عظیم هستند. دولت ترکیه و نیروهای حزب دموکرات کوردستان (پ‌دک) یک جنگ غیراخلاقی را علیه ما دنبال می‌کنند. دشمن به‌ویژه در چند سال اخیر، بی‌وقفه به مناطق حفاظتی مدیا حمله می‌کند. در مقابل گریلا از انواع بمب‌های ممنوعه و شیمیایی استفاده می‌کند اما نمی‌تواند موفقیتی کسب کند. زیرا رفقای ما با روحیه مبارزاتی بریتان می‌جنگند و تا آخرین نفسشان به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

اگر ما می‌خواهیم آرمان‌های رفیق بریتان را محقق کنیم، باید ما رویکردی را که وی در برابر خیانت نشان داد، برای خود اساس بگیریم. اقدام وی به همه ما جسارت می‌بخشد. اقدام رفیق بریتان موجب تشکیل ارتش زنان در صفوف پ‌ک‌ک شد. در این جنگ سخت، رفقای ما حوادثی را که در حال رخ‌دادن است با افکار عمومی در میان می‌گذارند. گریلا با وجود تمام سختی‌ها و مصائب هرگز در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید. هر چه می‌شود بگذار بشود، ما نیز مانند رفیق بریتان تا آخرین نفس از وطن خود دفاع می‌کنیم. همچنان که اقدام رفیق بریتان موفقیت‌آمیز بود، ما نیز پیروزی را محقق می‌کنیم.»