راهپیمایی‌های ۲۵ نوامبر در شمال و شرق سوریه

در بسیاری از مراکز شمال و شرق سوریه، زنان به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان به خیابان‌ها آمدند.

هزاران زن و جوامع شمال و شرق سوریه برای حمایت از زنان و مبارزه علیه خشونت، به مناسبت ۲۵ نوامبر با شعار «علیه هر نوع خشونت و اشغال‌گری، ژن، ژیان، آزادی»، راهپیمایی کردند.

قامیشلو

هزاران نفر در قامیشلو تصاویر شهید سکینه جانسز (سارا)، بریتان، زیلان، شیلان، آرین، ژینا امینی و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست داشتند. همچنین پلاکارد «علیه هر نوع خشونت دولت و ذهنیت مردسالاری، ژن، ژیان، آزادی»، «برای رفع هر نوع خشونت و اشغال‌گری به مبارزه بپردازید» را بالا برده بودند.

این راهپیمایی به تجمع تغییر یافت و عضو کنگره ستار، رمزیه محمد سخنرانی کرد و به مبارزه‌ی زنان علیه خشونت درود فرستاد.

راهپیمایی با سردادن شعار انقلابی و گسترش مبارزه علیه ذهنیت مردسالاری به پایان رسید.

رقه

در رقه، صدها تن از زنان و اعضای مجلس زنان سوریه، احزاب سیاسی، تمامی سازمان‌های مدنی و نظامی این شهر در راهپیمایی شرکت کردند.

زنان از مقابل بیمارستان کودکان رقه به سوی میدان زن آزاد راهپیمایی کردند. در میدان، بریوان خالد، ریاست مشترک انجمن اجرایی اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، به سخنرانی پرداخت و گفت: «این میدان شاهد بسیاری از جنایات داعش علیه زنان بوده است. هر ساله در چنین روزی قول خود را برای زنان تکرار می‌کنیم که به مبارزه‌ی برای آزادی تمامی زنان ادامه خواهیم داد.»

پس از پایان سخنرانی، پارکی به نام «میدان زن آزاد» افتتاح گردید.

منبج

در منبج صدها تن از میدان میزان به سوی میدان المصب راهپیمایی کردند. در مقابل میدان، سخنگوی انجمن زنان زنوبیا بیانیه‌ای قرائت کرد.

در بیانیه به مقاومت زنان مناطق اشغالی و مقاومتشان علیه جنایات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، درود فرستاده شد.

حسکه

در کانتون حسکه، صدها زن ساکن این کانتون در مقابل میدان شهید آرین میرکان در محله‌ی میشرفه‌ راهپیمایی برگزار کردند. این راهپیمایی در بازار مرکزی این شهر به تجمع تغییر یافت.

زنان از جوامع مختلف با پوشیدن لباس‌های ملی خود در این راهپیمایی شرکت داشتند.

در بازار مرکزی به نمایندگی از کنگره ستار، ریحان لوقو‌، سخنرانی کرد و به اهمیت این روز و قدرت اتحاد زنان در برابر خشونت علیه زنان اشاره نمود.

ریحان گفت: «تجمع ما در این‌جا و همبستگی ما بر اساس اعتقاد ما به ایده‌ها و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان، نشان دهنده‌ی قدرت زنان روژآوا و مقاومت آن‌هاست که با اراده‌ی زنان پیروز خواهند شد.

پس از انجام سخنرانی‌ها، گروه جنبش هلال زرین حسکه، نمایشی را در رابطه با نقض حقوق زنان ارائه کرد.